Οι Επιγραφές

Για τις επιγραφές των εργαστηρίων και της βιβλιοθήκης η ιδέα ήταν να χρησιμοποιηθούν άχρηστα αντικείμενα και εξαρτήματα από συσκευές και Η/Υ, ώστε να κολληθούν σε σκληρά χαρτόνια και να αποτελέσουν κάποιο είδος «ασαμπλάζ» - συνένωση ζωγραφικών επιφανειών και τρισδιάστατων αντικειμένων, ένα είδος σύζευξης ζωγραφικής και γλυπτικής.   Μετά από μία παρουσίαση παρόμοιων κατασκευών προς τους μαθητές του πολιτιστικού προγράμματος, ακολούθησε η πρώτη συνάντηση για τη δημιουργία των επιγραφών η οποία είχε τίτλο… «Καταστροφή»!   Πράγματι, άχρηστοι Η/Υ, σκάνερ, όπως και άλλες συσκευές και αντικείμενα μπήκαν στο… στόχαστρο των μαθητών οι οποίοι ξεδίπλωσαν τα …καταστροφικά τους ένστικτα.   Στις επόμενες συναντήσεις οι μαθητές επανήλθαν στην… τάξη και κλήθηκαν να συνταιριάσουν αρμονικά ετερόκλητα αντικείμενα.   Δημιουργήθηκαν όντως επιγραφές – γλυπτικές συνθέσεις, οι οποίες …επικρέμανται ευελπιστώντας να προκαλέσουν, στα υψωμένα βλέμματα, αισθητική συγκίνηση.

 

Έμπνευση και Οργάνωση

Μετά τον πρώτο ενθουσιασμό και αφού ξεκίνησαν τα μαθήματα, βλέποντας τις αίθουσες και ακούγοντας τις γνώμες μαθητών και εκπαιδευτικών, χρειάστηκε να γίνουν κάποιες αλλαγές στις ήδη ζωγραφισμένες αίθουσες.   Έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε αναδιάταξη - αναδιαμόρφωση σχημάτων και χρωμάτων.

Για τις νέες αίθουσες, προηγήθηκε καταιγισμός ιδεών προκειμένου να επιλεγούν τα θέματα από τους ίδιους τους μαθητές που ζουν στις αίθουσες. Κατόπιν προχωρήσαμε σε ασκήσεις και προσχέδια από τα οποία επιλέχθηκαν κάποια για να υλοποιηθούν στους τοίχους των αιθουσών.

No images found.

Αυτοσχεδιάζοντας

Η ιδέα ξεκίνησε λίγο πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ως αναγκαιότητα να βαφούν και να ευπρεπιστούν οι τάξεις. Αντί λοιπόν για επαγγελματίες βαφείς και συμβατικές αποχρώσεις, εμείς επιστρατεύσαμε την καλή μας διάθεση, τη φαντασία, τα …αρόζιαστα χεράκια μαζί με όλων των λογιών τις αποχρώσεις και συνδυασμούς, προκειμένου οι αίθουσες να γίνουν πιο οικείες, πιο ζεστές, πιο… καλλιτεχνικές! Με τη συγκατάθεση της Διεύθυνσης του σχολείου ξεκινήσαμε. Η συνάδελφος κ. Κωνσταντούλα επέλεξε τους μαθητές και ανέλαβε την επικοινωνία μαζί τους, βοηθώντας και στην εξελικτική πορεία και ολοκλήρωση των εργασιών και την ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την προσφορά της. Η κινητοποίηση των μαθητών ήταν άμεση και υπεράνω των προσδοκιών μας, καθώς εκείνοι που συμμετείχαν την πρώτη ημέρα παρέσυραν μαζί τους και τους φίλους τους τις επόμενες ημέρες. Τέσσερις διδακτικές αίθουσες ζωγραφίστηκαν σε διάστημα μόλις τριών ημερών! Τα θέματα αλλού ήταν συγκεκριμένα, όπως στην αίθουσα με θέμα τη θάλασσα και τα δελφίνια ή τα γερμένα δέντρα και τα φύλλα που αιωρούνται στον αέρα, αλλού χρησιμοποιήθηκαν διάφορα επαναλαμβανόμενα σχέδια ως μοτίβα και αλλού επικράτησε ο αυθορμητισμός και τα αφηρημένα σχήματα.

  No images found.

Αισθητική Παρέμβαση στο Σχολείο

ZOGRAFIKI 055 (2)Το σχολείο δεν είναι ιδιαιτέρως ελκυστικό για τα παιδιά.   Απευθυνόμενο κυρίως στην αντιληπτική τους ικανότητα, αφήνει απ’ έξω τη φαντασία και τις δημιουργικές τους δεξιότητες.   Το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής μπορεί άριστα να καλύψει αυτό το κενό προσφέροντάς τους αυτοέκφραση και συντελώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο να δουν διαφορετικά το σχολείο.       Ειδικότερα για τα Εικαστικά, επειδή η μία ώρα εβδομαδιαίως είναι ελάχιστη, αποφασίσαμε να δώσουμε μια διαφορετική πινελιά στην καθημερινότητά μας και στο σχολικό κτίριο, προσπαθώντας να το κάνουμε πιο ελκυστικό και πιο… καθαρό.(!) 

 

Υπεύθυνος προγράμματος: Κωνσταντόπουλος Δημήτρης

Συμμετέχουσα καθηγήτρια: Παπαδαντωνάκη Μαρία