ομιλοιΌπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος θα λειτουργήσουν στο σχολείο μας οι όμιλοι Ενδιαφέροντος και Αριστείας. Οι προτάσεις είναι πολλές και ενδιαφέρουσες και η επιδίωξη θα είναι να μπορέσουμε να εμπλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές και μαθήτριες σε αυτούς. Σκεφτείτε λοιπόν ποιοι όμιλοι σας ενδιαφέρουν και δηλώστε μέχρι τρεις καταγράφοντας τόσο τη σειρά προτίμησης όσο και τον αριθμό των ομίλων στους οποίους τελικά θέλετε να συμμετάσχετε. Μπορείτε να συμμετάσχετε το πολύ σε δύο, σε περίπτωση όμως που θα σας ενδιέφερε και ένας τρίτος δηλώστε τον καταγράφοντας και τη σειρά προτίμησης ώστε τελικ, αν υπάρχει η δυνατότητα, να παρακολουθήσετε και αυτόν. Πάγια επιδίωξή μας  είναι να φέρουμε στους ομίλους και μαθητές από άλλα σχολεία, οπότε  παρακινείστε τους φίλους σας να συμμετάσχουν σε αυτούς.

Υποβολή αίτησης συμμετοχής

Για να συμμετάσχετε στους Ομίλους του σχολείου μας, πρώτα απ' όλα πρέπει να διαβάσετε την περιγραφή τους ώστε να καταλάβετε καλά περί τίνος πρόκειται. Αν λοιπόν βεβαιωθείτε ότι το αντικείμενο σας ενδιαφέρει, έχει έρθει η ώρα για να υποβάλετε αίτηση συμμετοχής. Η αίτηση πρέπει απαραίτητα να συνοδεύεται από δήλωση του  κηδεμόνα σας ότι γνωρίζει το καθεστώς λειτουργίας των ομίλων, ξέρει τις ώρες που λειτουργούν αυτοί καθώς και τις όποιες δεσμεύσεις προϋποοθέτει η συμμετοχή σας, κατανοεί ότι είναι πιθανόν να επισκεφτείτε μέρη εκτός σχολείου κλπ. Αρχικά λοιπόν θα υποβάλλετε την αίτησή σας ηλεκτρονικά και στη συνέχεια, ο κηδεμόνας σας θα συμπληρώσει και θα υπογράψει την έντυπη αίτηση, την οποία είτε θα υποβάλλει αυτοπροσώπως στο σχολείο, είτε θα τη στείλει με fax αφού πρώτα επικοινωνήσει τηλεφωνικά με το σχολείο.

Ηλεκτρονική Αίτηση των Μαθητών του Σχολείου

Έντυπη Αίτηση μαθητών του 1ου Πειρ Γυμνασίου (τη συμπληρώνει και την υπογράφει ο κηδεμόνας)

 

Περιγραφή των Ομίλων του 2019-20

votsalaΟι Όμιλοι τείνουν να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι του σχολείου μας. Επιδιώκουμε μέσα παό αυτούς, να δίνουμε την ευκαιρία τους μαθητές τόσο του δικού μας όσο και άλλων σχολείων, να έρθουν σε επαφή με θέματα που δεν πρόκειται να συναντήσουν στο επισημο αναλυτικό πρόγραμμα. Κάθε μαθητής ή μαθήτρια μπορεί να συμμετάσχει  σε δύο ομίλους, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά  και τον χρόνο που διαθέτει.

Αφού διαβάσετε τις σύντομες περιγραφές που υπάρχουν στον πίνακα που ακολουθεί, δηλώστε συμμετοχή σε όλους τους ομίλους οι οποίοι σας ενδιαφέρουν, καταγράφοντας και τη σειρά προτίμησης που έχετε. Μη ξεχάσετε να ενημερώσετε και τους φίλους σας  από άλλα σχολεία αφού και αυτοί μπορούν να συμμετάσχουν  αν τους ενδιαφέρει.

science at play

 

114, Adrianou Rock Band

Για να μη λέμε πολλά είναι ο όμιλος που θα παίζει μουσική. Με κάθε τρόπο: με τη φωνή, κιθάρες, βιολιά, ντράμς, πιάνο, αρμόνιο. Ο βασικός στόχος είναι να το απολαμβάνουμε, να γινόμαστε καλύτεροι και ...τελικά να δώσουμε και σε άλλους την ευκαιρία να μας απολαύσουν με συναυλίες σε γιορτές και πανηγύρεις. Ευπρόσδεκτοι όσοι παίζουν όργανο, τραγουδάνε, μουρμουρίζουν ή τελικά απολαμβάνουν τη μουσική. επειδή θα υπάρχει κοσμοσυρρόη πιθανόν να προηγηθεί audition.

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Βασίλης Μητρόπουλος
Ώρες/ Ημέρα: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Τετάρτη.






HackerSace

Οι μαθητές με την χρήση του AppInventor θα μάθουν να προγραμματίζουν εφαρμογές για το έξυπνες κινητές συσκευές με Λειτουργικό Σύστημα Android. Επίσης θα μπορούν να συνθέσουν μια ρομποτική κατασκευή Lego. Τελικό στάδιο θα είναι η δημιουργία εφαρμογών και ρομποτικών κατασκευών που θα εκμεταλλεύονται την διαλειτουργικότητα μεταξύ των έξυπνων συσκευών και των Lego Mindstorms. Επίσης θα αναπτυχθούν πολυμεσικές εφαρμογές σχετικά με την καταλληλότητα των τροφίμων που καταναλώνουμε σε συνεργασία με τον όμιλο "What's the health" Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τσουράκης Θοδωρής
Ώρες/ Ημέρα: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Πέμπτη.

In English, Please!

The aim of this school club is to help the students become able to express themselves fluently in English, either in front of their classmates or in front of a wider audience. In the course of the school year, we are going to organize debates and public speaking competitions but also take part in one or more MUN conferences.
Participating in the club is an asset to the students CV, because it helps them acquire most of the 21st century skills, which are the essential skills that a person should have in order to be competitive in the job market. Our school club improves the students’ critical thinking and creativity and requires from them to be able to collaborate and to communicate. It helps them find information by using the media and technology. Moreover, improves their flexibility, enhances their social and leadership skills and helps them take initiatives. What’s more by acting as UN delegates, the students will familiarize themselves with the aims and structure of the United Nations and the workings of international diplomacy and get an insight into the countries that they will represent and deal with important world issues.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μπομπόλου Ειρήνη
Ώρες/ Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Πέμπτη

What’s the …..Health!

Τρέφομαι υγιεινά; Κατά πόσον, όμως, είμαι σίγουρος/η ότι τα τρόφιμα που καταναλώνω είναι απαλλαγμένα από τοξικά; Ποια επικίνδυνα δηλητήρια ενδέχεται να κρύβονται σε κάποια από αυτά τα τρόφιμα και πώς θα προφυλαχθώ; «Τρώμε δηλητήρια και κινδυνεύουμε από τα πάντα»; Ή «όλα είναι καλά και δεν τρέχει τίποτα»; Τι είναι οι διοξίνες, οι τρελές αγελάδες, η μελαμίνη, τα ορυκτέλαια και τα ζιζανιοκτόνα που μπορεί να υπάρχουν στο «πιάτο» μας; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες επιτραπέζιες «βόμβες που μπορεί και να καταναλώνουμε καθημερινά; Οι ηλεκτρολύτες είναι απαραίτητοι στην καθημερινή μου φυσική δραστηριότητα; Τα συμπληρώματα διατροφής θα με κάνουν τον επόμενο Γιάννη Αντετοκούμπο;
Μέσα λοιπόν από τη συμμετοχή τους στον όμιλο, οι μαθητές θα επιχειρήσουν να απαντήσουν σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα, διερευνώντας παράλληλα τα μεγαλύτερα διατροφικά σκάνδαλα, τον αντίκτυπο τους στην συμπεριφορά του καταναλωτή αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αντιμετωπιστούν αυτές οι κρίσεις στον κλάδο των τροφίμων, τόσο από τις επιχειρήσεις, όσο και από τους κρατικούς φορείς & καταναλωτές. Ως ευαισθητοποιημένοι καταναλωτές, θα κατανοήσουν τη σχέση τροφής, διατροφής φυσικής άσκησης και υγείας και θα προβληματιστούν για την καταλληλότητα και την υγιεινή της τροφής που καθημερινά καταναλώνουν, ώστε να αναζητούν την ποιότητά της. Παράλληλα, θα θέσουν προσωπικούς και ομαδικούς στόχους για να αυξήσουν τη φυσική δραστηριότητά τους καθημερινά.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:  Λούντζη Μαριλού και Σάρλας Γιώργος
Ώρες/ Ημέρα: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Δευτέρα.

Young playwrights in action.

Do you love challenges? Do you want to become an aspiring playwright who develops and improves? Do you want to develop effective writing skills? Do you want to write your mystery story and bring it to life through a theatrical play? Then, get the ball rolling.
We need young playwrights responsible for writing dramatic material but also for technical production. Come up with the concept of your story and see your work come to life on stage. An imaginative, gripping script is what we need.
We will read and watch examples of mystery stories in order to get a sense of a well-plotted, well-developed mystery. We will learn how to communicate important details, so that actors can accurately bring these characters to life for the audience. We will take advantage of opportunities to learn valuable and relevant skills that will guide you in your work as a playwright.
Last year an original script (the XLent Murder), written for our school at our school, became the blueprint for creating a complete theatrical production. “You might have won this fight but you haven’t won the war…” were the last words uttered by the murderer. Will it be continued or will there be a new mystery story? YOU will decide!
Discover a new passion. Joining the club will not just offer a fun way to spend your time, but you will be able to improve yourself and take on new skills. Before you know it, you’ll be a pro.
“Curious things, habits. People themselves never knew they had them.” (Agatha Christie)
“The game is afoot.” (Sir Arthur Conan Doyle)

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: 
Καλογεράκου Κλεοπάτρα  
Ώρες/ Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Παρασκευή.

Γλωσσο-«λογικά» παιχνίδια (ένα εργαστήρι μελέτης της Γλώσσας)

Γλώσσα είναι μόνο οι λέξεις; Γραφή και Γλώσσα ταυτίζονται; Καταστρέφουμε την Ελληνική Γλώσσα όταν χρησιμοποιούμε ξένες λέξεις; Αυτά και άλλα ερωτήματα θα μας προβληματίσουν και θα ζητήσουν απαντήσεις από τον Όμιλό μας. Στις συναντήσεις μας, θα μάθουμε τι σημαίνει στην πραγματικότητα γλωσσικό λάθος, πώς συνδέεται η Γλώσσα με τη Νόηση, αλλά και πώς λειτουργεί ως κώδικας επικοινωνίας. Με τη συνδρομή των νέων τεχνολογιών, τα μέλη του Ομίλου μας θα εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους γράφοντας σενάρια, παίζοντας γλωσσικά διαδικτυακά και μη παιχνίδια, σχεδιάζοντας κόμικς και αφίσες. Οι απόψεις μας και η πορεία του έργου μας θα αποτυπώνονται στην ιστοσελίδα του Ομίλου και θα εκδίδονται στο ηλεκτρονικό μας βιβλίο. Σε συνεργασία με τον Όμιλο της Βιβλιοθήκης, μέσα από τα μαθήματα δημιουργικής γραφής, θα μάθουμε να βάζουμε σε τάξη τις σκέψεις μας, θα ανακαλύψουμε τη δύναμη του λόγου μας και θα εκφραστούμε με τον δικό μας τρόπο γραφής. Σας προσκαλούμε ώστε να ξεκινήσουμε μαζί το δικό μας διασκεδαστικό ταξίδι «μύησης» στα μυστικά της Γλώσσας!!

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:
Γιαννακοπούλου Πολυξένη και Δήμος Θάνος με τη συνεργασία του Φοίβου Παναγιωτίδη, καθηγητή Γλωσσολογίας του Παν. Λευκωσίας. 
Ώρες/ Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Παρακευή.

Ζωντανή βιβλιοθήκη: δράσεις και παρεμβάσεις

Στόχος του συγκεκριμένου Ομίλου είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν, περαιτέρω, με τον ιδιαίτερο χώρο της βιβλιοθήκης και να συνειδητοποιήσουν ότι μπορεί να αποτελέσει έναν ζωντανό χώρο δημιουργίας και να μετατραπεί σε εργαστήριο δημιουργικής γραφής και ποικίλων δράσεων.  Στο πλαίσιο του Ομίλου θα μας δοθεί η ευκαρία να γνωριστούμε με προσωπικότητες από τον χώρο των γραμμάτων και των τεχνών, για να μας μεταφέρουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους. Θα εργαστούμε, κυρίως, στον τομέα της δημιουργικής γραφής, ακολουθώντας τη μέθοδο του Βλαντιμίρ Προπ τις περίφημες 31 λειτουργίες, για να δημιουργήσουμε τις δικές μας ιστορίες. Στη συνέχεια, αυτές οι ιστορίες θα αποτυπωθούν σε διάφορα λογοτεχνικά είδη, όπως ποιήματα, διηγήματα, παραμύθια και θα πειραματιστούμε στη μεταγραφή των κειμένων μας σε θεατρικά έργα, με στόχο την σκηνική τους απόδοση. Επιπλέον, θα μυηθούμε βιωματικά στην τεχνική της νωπογραφίας με τη βοήθεια διακεκριμένης ζωγράφου. Τέλος, θα συνεργαστούμε με τον Όμιλο Γλωσσο-«λογικά» παιχνίδια.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Κάρτσακα Χρυσούλα
Ώρες/ Ημέρα: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Παρασκευή.

Εργαστήρι Εικαστικών

Πώς σας φαίνεται η Αθήνα, το σχολείο ή τάξη; Νομίζετε ότι θα χρειάζονταν μερικές πινελιές; Ποιος αποφασίζει για τα έργα στους δημόσιους χώρους;
Στο Εργαστήριο Εικαστικών θα ασχοληθούμε με την τέχνη στο Δημόσιο Χώρο, τη γνωριμία με το έργο σημαντικών καλλιτεχνών και τον πειραματισμό με τεχνικές εικαστικής δημιουργίας.
Θα περιηγηθούμε στην πόλη μας για να την παρατηρήσουμε, να ανακαλύψουμε και να καταγράψουμε έργα τέχνης, γλυπτά και κτίρια που την ομορφαίνουν. Θα επισκεφθούμε μουσεία και γκαλερί και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Θα ακούσουμε καλλιτέχνες και ειδικούς, θα γνωρίσουμε το έργο καλλιτεχνών που δημιουργούν έργα στο δημόσιο χώρο.
Στο εργαστήριο, εκτός από τη ζωγραφική, θα δοκιμάσουμε τεχνικές όπως κολάζ και χαρακτική για να φτιάξουμε τα έργα μας και θα γνωρίσουμε τις βασικές αρχές για την δημιουργία τοιχογραφίας/γκράφιτι, τη φωτογραφία και την ψηφιακή επεξεργασία, όπως και βασικές αρχές γλυπτικής, animation και video. Θα εξασκηθούμε στη διαδικασία επιλογής και ανάπτυξης των θεμάτων για τα έργα μας και θα δούμε πώς οργανώνουμε τα βήματα για να φτιάξουμε τις δικές μας τοιχογραφίες σε τοίχους του σχολείου.
Στο τέλος της χρονιάς, τον Ιούνιο, ο όμιλος οργανώνει παρουσίαση και έκθεση εικαστικών στο σχολείο.
Στον όμιλο εικαστικών σίγουρα θα ζωγραφίζουμε! Για τη συμμετοχή όμως εκτός από όρεξη για δημιουργία χρειαζόμαστε οργάνωση, υπομονή και όρεξη για δουλειά και συνεργασία!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:  Πάλλα Ευγενία
Ώρες/ Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι 4ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται  κάθε Δευτέρα και Πέμπτη. 

Όμιλος Μαθηματικής Σκέψης

Ο όμιλος Μαθηματικής Σκέψης, φέτος θα επικεντρωθεί στην αναζήτηση του "διαφορετικού στα Μαθηματικά". Με πρόσχημα τη συμμετοχή σε μαθηματικούς διαγωνισμούς, θα περάσουμε τη χρονιά ασχολούμενοι με μαθηματικές σπαζοκεφαλιές, μαθηματικά παράδοξα, παράξενα προβήματα, διάσημες απόδειξεις και γενικά οτιδήποτε μπορεί να μας κάνει να καταλάβουμε γιατίτα μαθηματικά τρόμαζαν πολλούς αλλά, παράλληλα, μάγευαν και σαγήνευαν άλλους τόσους.

Υπεύθυνος
Εκπαιδευτικός: Παλαιογιαννίδης Δημήτρης
Ώρες/ Ημέρα: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Πέμπτη.

Ρητορική και Αντιλογία

Ο όμιλος αναζητά μαθητές/τριες   που ενδιαφέρονται για όσα συμβαίνουν στον κόσμο και έχουν απόψεις τις οποίες τους αρέσει να υπερασπίζονται με επιχειρήματα και πάθος. Στις εβδομαδιαίες συναντήσεις μας, με πολλές ευχάριστες και υποστηρικτικές ασκήσεις (σκεπτόμενα καπέλα Dε Βοno, τεχνική Scamper, θεατρικό παιχνίδι κ.α.),  οι συμμετέχοντες  χτίζουν σταδιακά την αυτοπεποίθησή τους και αναπτύσσουν τη δημιουργική σκέψη, τη φαντασία και την κριτική τους.   Παιχνίδια ρόλων,  εκφραστική ανάγνωση,  αυθόρμητος λόγος  και  συχνά debates  σε θέματα της επικαιρότητας εξασφαλίζουν συνεχή βελτίωση στην τέχνη  του καλού ομιλητή και ακροατή.  Στη διάρκεια της χρονιάς τα μέλη του ομίλου παίρνουν μέρος σε φιλικές συναντήσεις με άλλα σχολεία και τέλος λαμβάνουν  μέρος στους  επίσημους αγώνες Ρητορικής για Γυμνάσια στους οποίους το σχολείο μας αποσπά σημαντικές  διακρίσεις κάθε χρόνο.

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί:
 
Μαστιχιάδου Εύη, Νικήτα Κατερίνα
Ώρες/ Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Παρασκευή


Ρομποτική με Arduino

Μέσω καθοδηγούμενης διερεύνησης στο πλαίσιο του μοντέλου STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) οι μαθητές-τριες θα εξοικειωθούν με την πλατφόρμα Arduino (software/hardware), με απλά ηλεκτρονικά κυκλώματα αυτοματισμών (με led, αντιστάσεις, διακόπτες, φωτοαντιστάσεις, servomotors, οθόνες LCD, κτλ) και με τη σχεδίαση/εκτύπωση πλαστικών μερών στον 3D printer. Τελικός στόχος είναι η ενίσχυση της δημιουργικής φαντασίας των μαθητών μέσα από το παιχνίδιΟ μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι 13 μαθητές-τριες με προτεραιότητα στους μαθητές Γ και Β γυμνασίου. Οι μαθητές-τριες ενδέχεται να επιβαρυνθούν με το (σχετικά μικρό) κόστος αγοράς των υλικών για την κατασκευή του δικού τους ρομπότ.
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Αμπατζόγλου Ιωάννης
Ώρες/ Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι δίωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Τρίτη

Υπερφυσικά Όντα και πού τα συναντάμε

Στο πλαίσιο του ομίλου θα ασχοληθούμε με τα υπερφυσικά όντα της μοντέρνας μυθολογίας. Τα όντα αυτά φέρνουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και αποτελούν τους χαρακτήρες των πλοκών λογοτεχνημάτων, ταινιών επιστημονικής φαντασίας και δράσης, των κόμιξ και των βιντεοπαιχνιδιών. Για παράδειγμα το εκλεκτό ανδροειδές του I, Robot (2004), ο μετενσαρκωμένος ήρωας του Avatar (2009), η μάγισσα Bayonetta του ομώνυμου βιντεοπαιχνιδιού (2009), ο ήρωας του Skyrim (2011) αλλά και ο εύθυμος χαρακτήρας Sonic, η πλειάδα των χαρακτήρων των κόμιξ υπερηρώων, και αρκετοί από τα κόμιξ του Ντίσνεϊ είναι υπερφυσικά όντα, τα οποία αλληλοεπιδρούν με τον κόσμο τους ακολουθώντας συγκεκριμένα μοτίβα.
Θα δούμε πώς αυτά τα μοτίβα, αν και θυμίζουν εκείνα των κλασικών ηρώων των παραδοσιακών μύθων και παραμυθιών, είναι στην ουσία κάτι καινούργιο, ένα προϊόν λογικών και μη λογικών στοιχείων, φαντασίας και πραγματικότητας, προσαρμοσμένο στα τυπικά χαρακτηριστικά της σύγχρονης κοινωνίας.

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Ξυδάκης Γιάννης
Ώρες/ Ημέρα: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Δευτέρα.