Περιγραφή των Ομίλων του 2022-23
Οι Όμιλοι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του σχολείου μας. Επιδιώκουμε μέσα από αυτούς, να δίνουμε την ευκαιρία τους μαθητές να έρθουν σε επαφή με θέματα που δεν πρόκειται να συναντήσουν στο επισημο αναλυτικό πρόγραμμα. Κάθε μαθητής ή μαθήτρια μπορεί να συμμετάσχει σε δύο ομίλους, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά και τον χρόνο που διαθέτει.
Αφού διαβάσετε τις σύντομες περιγραφές που υπάρχουν στον πίνακα που ακολουθεί, δηλώστε συμμετοχή σε όσους ομίλους σας ενδιαφέρουν, καταγράφοντας και τη σειρά προτίμησης που έχετε.
Η Σχολική Διαμεσολάβηση είναι μια μέθοδος ειρηνικής επίλυσης διαφορών και συγκρούσεων που βασίζεται στο διάλογο, στην ενσυναίσθηση και στην ενεργητική ακρόαση. Σκοπός του συγκεκριμένου ομίλου είναι να φέρει τους μαθητές σε μια πιο ουσιαστική επαφή και Μια παράσταση αφιερωμένη στον Ιάκωβο Καμπανέλλη με ερμηνευτές και τραγουδιστές.Η Χρονομηχανή της Ανθρωπότητας
εδώ; Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί στην ιστορία της ανθρωπότητας; Ποια γεγονότα,
προσωπικότητες και ανακαλύψεις έχουν στιγματίσει την πορεία του ανθρώπου από την
προϊστορία μέχρι σήμερα;
Αυτά και άλλα ερωτήματα θα μας απασχολήσουν και τη φετινή χρονιά στον όμιλο των
εικαστικών, μαζί με χρώματα, σχήματα, γραμμές και αναλογίες, τεχνικές και υλικά, καλλιτέχνες
και σημαντικά εικαστικά έργα.
Θα ερευνήσουμε την παγκόσμια ιστορία της τέχνης και των επιστημών! Θα συμβουλευτούμε
καθηγητές και ειδικούς και θα μάθουμε πώς να επιλέγουμε τα πιο σημαντικά στοιχεία. Με
έμπνευση το υλικό που θα συγκεντρώσουμε, θα ζωγραφίσουμε μία σειρά από τοιχογραφίες
στο κλιμακοστάσιο του σχολείου, από το ισόγειο μέχρι τον δεύτερο όροφο. Οι τοιχογραφίες
ακολουθούν χρονολογική σειρά ανεβαίνοντας τη σκάλα και δημιουργούν σταδιακά μία μεγάλη
χρονογραμμή (timeline), ξεκινώντας από τη ζωή στη Γη πριν την εμφάνιση του ανθρώπου και
φτάνοντας μέχρι την σύγχρονη εποχή. Τελικός στόχος είναι ολόκληρο το κλιμακοστάσιο του
σχολείου να μετατραπεί σε «χρονομηχανή»! Κάθε τοιχογραφία, είναι ένα παράθυρο της
χρονομηχανής μας, με θέα σε σημαντικές στιγμές της ιστορίας της ανθρωπότητας.
Αυτή η μεγάλη σπονδυλωτή τοιχογραφία, έχει και εκπλήξεις! Οι τοιχογραφίες λειτουργούν και
ως σύνδεσμοι/links που μας οδηγούν στο ψηφιακό υλικό που έχουμε δημιουργήσει και θα
εξελίξουμε φέτος για να διαβάσουμε περισσότερες πληροφορίες για κάθε σημαντική στιγμή, ή
να δούμε κάποιο σχετικό animation, ή video! Με το tablet ή το κινητό θα στοχεύεις μία
τοιχογραφία, μέσα από εφαρμογή για Augmented Reality (Επαυξημένη Πραγματικότητα) και
έτσι θα βρίσκεσαι στην ψηφιακή μας χρονογραμμή, για να διαβάσεις για τις βραχογραφίες, τη
Ναυμαχία της Σαλαμίνας, τη διάσπαση του ατόμου, τον πρώτο υπολογιστή και άλλα πολλά.
Αν έχεις όρεξη για έρευνα και ζωγραφική, σου αρέσει να συνεργάζεσαι και να αφιερώνεις
χρόνο σε αυτό που φτιάχνεις, αν δίνεις σημασία στη λεπτομέρεια και σου αρέσει και η
τεχνολογία, σε περιμένουμε στον Όμιλο Εικαστικών!
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Πάλλα Ευγενία
Ώρες Προγράμμστος: Ο όμιλος θα είναι 4 ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Δευτέρα και ΠέμπτηΌμιλος σχολικής διαμεσολάβησης
Ο όμιλος Σχολικής Διαμεσολάβησης έχει ως στόχο να συμβάλλει στην εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών σε βασικές δεξιότητες ζωής όπως είναι η διαχείριση συγκρούσεων μέσα και έξω από το σχολείο, ο διάλογος, η ενσυναίσθηση και ο αλληλοσεβασμός.
Η εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών θα είναι θεωρητική και βιωματική μέσα από τεχνικές αναπαράστασης, δραματοποίησης και παιχνίδια ρόλων. Στις συναντήσεις του ομίλου οι μαθητές και οι μαθήτριες θα συμμετέχουν στη συνδιαλλαγή συμπεριφορών και στάσεων, θα διαπραγματευτούν έννοιες και αξίες αποσκοπώντας στη βελτίωση των σχέσεων και γενικότερα στη δημιουργία ενός υγιούς, θετικού, ασφαλούς και πιο δημοκρατικού σχολικού περιβάλλοντος.
Ώρες Προγράμματος: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Δευτέρα.Speaking English … to make the world a better place
critical thinking and argumentation skills. We are going to practice different forms of debate
and public speaking, take part in Model United Nations conferences as delegates of UN
countries, try to share “ideas worth sharing” through TED, communicate and cooperate
with schools from all over the world. Our ultimate aim is to educate global citizens of the 21 st
century.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μπομπόλου Ειρήση
Ώρες Προγράμματος: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Δευτέρα.Σινεμά στην Πλάκα
γνωριμία με την τέχνη του Κινηματογράφου.
Θα δούμε πολλές ταινίες μελετώντας τις εξελίξεις που σημειώθηκαν στον τρόπο που αυτές
δημιουργούνται. Έτσι θα μπορέσουμε να παρουσιάσουμε την ιστορία του κινηματογράφου και να
κατανοήσουμε τις ιδιαιτερότητές του σε σχέση με τη λογοτεχνία, το θέατρο και την τηλεόραση.
Θα ασχοληθούμε σχεδόν αποκλειστικά με το νεανικό κινηματογράφο, που τα τελευταία χρόνια
γνωρίζει μεγάλη άνθιση και συγκινεί μικρούς και μεγάλους.
Κυρίως όμως ο όμιλος αυτός θα είναι μια ευκαιρία για καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία,
καθώς θα πειραματιστούμε γυρίζοντας τη δική μας μικρού μήκους ταινία! Έτσι θα διεκδικήσουμε, εκτός
από τη χαρά της δημιουργίας, και διακρίσεις σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ!
Δείτε εδώ την ταινία που έφτιαξε ο όμιλος κατά τη σχολική χρονιά 2021-2022.
Εάν αγαπάτε το σινεμά, έχετε κάποια πρωτότυπη ιδέα για ταινία ή ένα σενάριο, δηλώστε συμμετοχή
στον όμιλο Σινεμά στην Πλάκα!
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Σπανούδη Ζωή
Ώρες Προγράμματος: Ο όμιλος θα είναι 2 ωρες και το πότε θα γίνονται οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Δευτέρα.Στα ίχνη του Ρενάτο Μόρντο
την ιστορική συνοχή της περιόδου αυτής, την Κατοχή στην Ελλάδα και θα συνομιλήσουμε με
μαθητές από την Γερμανία, για την κοινή μας ευρωπαϊκή κληρονομιά.
Η ιστορική προσέγγιση θα πραγματοποιηθεί με την βοήθεια ταινιών, επισκέψεων σε μουσεία
και τοποθεσίες που συνδέονται με σημαντικά γεγονότα της περιόδου αυτής.
Ακόμη θα διαβάσουμε πηγές, θα αναζητήσουμε πληροφορίες και θα συζητήσουμε,
Στόχος μας να ανακαλύψουμε ιστορικά στοιχεία της εποχής και διαμονής των Γερμανών
στην Ελλάδα.
Αφετηρία γι' αυτό το ταξίδι θα είναι η ζωή του Renato Mordo, ο οποίος διετέλεσε στην Ελλάδα
ως ο πρώτος Διευθυντής της Λυρικής Σκηνής.
Ολοκληρώνοντας την ιστορική μας διαδρομή θα παρουσιάσουμε μία σκηνή από το θεατρικό
έργο του 'Χαϊδάρι'.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Πρωτοψάλτη Αναστασία
Ώρες Προγράμματος: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Δευτέρα. Θεατρικός όμιλος
Μια παράσταση που σχοινοβατεί. Ένα κορίτσι παθιασμένο με την υποκριτική. Ένας έρωτας
στις πρόβες. Θέατρο μέσα στο θέατρο. Ένας νεαρός με στεγνά ματόκλαδα που
ονειρεύονται καριέρα. Δύο κόσμοι αταίριαστοι. Μια σκάλα στο άβατο. Ένα
συρματόπλεγμα. Ήχος κρουστών. Κι ένα τραγούδι ανάτασης στο τέλος.
Θα υψωθεί το τραγούδι με την ένταση που χρειάζεται; θα ενωθούν οι μνήμες με τη
λύτρωση; Θα δέσει το παζλ του πριν και του τώρα; Καλούμε τους ερμηνευτές, τους
τραγουδιστές και τους μουσικούς να ωθήσουν το ρευστό υλικό των ερωτημάτων.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Κουτέλας Χάρης
Ώρες Προγράμματος: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Τρίτη.GameLab
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Αμπατζόγλου Ιωάννης
Ώρες/Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Τρίτη
YouTube link: https://www.youtube.com/watch?v=ambPwWt0hYsΌμιλος Αστρονομίας
έρθουν σε επαφή με τα Ουράνια φαινόμενα, τα οποία απασχόλησαν και εξακολουθούν να
απασχολούν τον Άνθρωπο., δεδομένου ότι το μάθημα της αστρονομίας δεν διδάσκεται
πλέον στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Στον όμιλο θα ασχοληθούμε με τη μελέτη των ουράνιων σωμάτων του ηλιακού μας
συστήματος ( Ήλιος , Πλανήτες , δορυφόροι, κομήτες) και των κινήσεών τους, τους
αστέρες, τους γαλαξίες και την ουράνια σφαίρα.
Για την καλύτερη κατανόηση των φαινομένων , εκτός από τα διδακτικά εγχειρίδια, θα
προσπαθήσουμε να τα προσεγγίσουμε μέσα από βιωματικές δραστηριότητες , ψηφιακές
διαδραστικές εφαρμογές και κατασκευές.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Φαλαγκάρας Αριστείδης
Ώρες Προγράμματος: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Τρίτη.Όμιλος Βιβλιοθήκης
περαιτέρω, με τον ιδιαίτερο χώρο της βιβλιοθήκης, τον τρόπο οργάνωσης και
λειτουργίας του και να τον εντάξουν στην καθημερινότητά τους μέσω της δημιουργίας
ενός blog. Παράλληλα, στοχεύουμε να συνειδητοποιήσουν ότι μπορεί να αποτελέσει
έναν ζωντανό χώρο δημιουργίας και να μετατραπεί σε εργαστήριο δημιουργικής
γραφής και ποικίλων δράσεων. Στο πλαίσιο του Ομίλου θα μας δοθεί η ευκαιρία να
κάνουμε ένα ταξίδι στην ιστορία και τα συναισθήματά μας, ασχολούμενοι με το
βιωματικό εργαστήρι «αναπλαισιώνοντας τη μνήμη», με αφορμή τα 100 χρόνια από
τη Μικρασιατική Καταστροφή και το έτος Ιάκωβου Καμπανέλλη. Ειδικά για τον
λογοτέχνη, θα συνεργαστούμε με τον Θεατρικό Όμιλο για την εισαγωγή στην
αντίστοιχη παράστασή τους. Παράλληλα, μπορούμε να συμμετάσχουμε στον
διαγωνισμό του Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα «Η
παρασκευή ενός φαρμάκου σε καιρό πανδημίας: μια μάχη με τον χρόνο», όπου θα
μπορέσουμε να ξεδιπλώσουμε όλη τη δημιουργικότητά μας.
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Σιδοπούλου Γεωργία
Ώρες Προγράμματος: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Τρίτη.Μουσικό σχήμα
Αν υπάρξει πολύ μεγάλος αριθμός συμμετοχών πιθανόν να προηγηθεί ακρόαση.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Καπετανάκη Ειρήνη
Ώρες Προγράμματος: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Τετάρτη.Όμιλος Μαθηματικής σκέψης
και ατελείωτο φύλλο χαρτί. Και φαντάσου ότι σε αυτό το χαρτί κάποιος έχει σχεδιάσει
ευθύγραμμα τμήματα, πολύγωνα και κύκλους. Και πως όλα αυτά έχουν την ζωή τους·
κινούνται, μιλούν, δημιουργούν σχέσεις, αγαπάνε, μισούν, ερωτεύονται, γεννάνε και
πεθαίνουν. Συναποτελούν μια κοινωνία με τις δομές της και τους κανόνες της που
καθορίζουν τον τρόπο ζωής των μελών της. Μόνο που όλα αυτά γίνονται στην επιφάνεια
του χαρτιού. Τα μέλη αυτής της κοινωνίας αδυνατούν να φανταστούν ότι υπάρχει κάτι έξω
από το σύμπαν τους, το επίπεδο του χαρτιού, όπως ακριβώς εμείς αδυνατούμε να δούμε
χώρους με περισσότερες από τρεις διαστάσεις.
Είναι ένας ολοζώντανος χώρος Ευκλείδειας Γεωμετρίας στον οποίο μας ξεναγεί ο Edwin A.
Abott (1838-1926) στο βιβλίο του Flatland (η Επιπεδοχώρα) που γράφτηκε προς το τέλος
του 19 ου αιώνα (γύρω στα 1880). Θα διαβάσουμε το βιβλίο και θα παίξουμε με την
γεωμετρία που περιγράφεται σε αυτό (και όχι μόνο με αυτήν).
Υπεύθυνος καθηγητής: Παλαιογιαννίδης Δημήτρης
Ώρες Προγράμματος: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Πέμπτη.Όμιλος Υπολογιστικής Σκέψης και Προγραμματισμού
Στόχος του ομίλου είναι η καλλιέργεια υπολογιστικής σκέψης και η εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Ο προγραμματισμός καλλιεργεί τη δημιουργικότητα και αναπτύσσει την παρατηρητικότητα. Οι μαθητές εκτίθενται σε δομημένο και λογικό τρόπο σκέψης, και μέσα από τα λάθη τους ανακαλύπτουν νέους τρόπους επίλυσης προβλημάτων.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Μουγιάκου Σοφία
Ώρες Προγράμματος: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Πέμπτη.Λογοτεχνικοί περίπατοι στην πόλη
να διαβάζεις λογοτεχνικά κείμενα; Πώς θα σου φαινόταν, αν μετά το σχολικό μάθημα
γινόσουν ένας περιηγητής στις γειτονιές του ιστορικού κέντρου; Αν οι περισσότερες
απαντήσεις σου είναι «ΝΑΙ», τότε μάλλον έχεις κερδίσει μια θέση στον (ολιγομελή)
όμιλο του σχολείου μας. Θέμα μας είναι οι λογοτεχνικοί περίπατοι στην πόλη και
στόχος μας να περιηγηθούμε στις γειτονιές του ιστορικού κέντρου (πολύ κοντά στο
σχολείο μας) με οδηγό λογοτεχνικά κείμενα. Θα αναζητήσουμε και θα περιγράψουμε
τοπόσημα της πόλης που συνδέονται με σημαντικούς Έλληνες λογοτέχνες (σπίτια,
στέκια και καφενεία, εκδοτικοί οίκοι κ.ά.). Επίσης θα συγκρίνουμε τις όψεις της
πόλης, όπως αναδεικνύονται μέσα από διάφορα λογοτεχνικά κείμενα, με την εικόνα
που παρουσιάζουν σήμερα. Στην περιήγησή μας, εκτός από τη λογοτεχνία, θα μας
βοηθήσουν επίσης φωτογραφίες από αρχεία, άρθρα εφημερίδων και χάρτες. Στο
τέλος της ‘διαδρομής’ – που θα περιλαμβάνει και εκπαιδευτικές επισκέψεις σε
μουσεία και πολιτιστικούς φορείς (π.χ. Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών,
Πινακοθήκη Ν. Χατζηκυριάκου-Γκίκα, Ελληνικό & Λογοτεχνικό Αρχείο, Μουσείο
Σχολικής Ζωής κι Εκπαίδευσης κ.ά.) – θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε τη δική μας
αφήγηση για την πόλη και να δημιουργήσουμε έναν λογοτεχνικό χάρτη της πόλης
μας (με συνεργασία, ομαδικότητα, φαντασία και πολλή δημιουργικότητα!).
(Ο Όμιλος απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες των Β΄ και Γ’ τάξεων και θα
υλοποιείται σε αίθουσα του σχολείου αλλά και σε εξωτερικό χώρο. Μέγιστος αριθμών συμμετοχών: 12).
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αργυρίου Αντιόπη
Ώρες Προγράμματος: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Παρασκευή.Όμιλος παραδοσιακού χορού
από τον χορό εκφραζόμαστε, ψυχαγωγούμαστε, επικοινωνούμε,
ασκούμαστε.
Ο άνθρωπος πάντοτε εξελίσσεται μέσα από τον πολιτισμό του. Ο
πολιτισμός μας είναι η ταυτότητά μας. Βασικό στοιχείο του πολιτισμού
μας είναι ο παραδοσιακός χορός. Οι ελληνικοί χοροί πραγματικά δεν
έχουν τέλος όπως και τα πολλαπλά οφέλη τους στη ψυχοκινητική
ανάπτυξη του ανθρώπου.
Πολλοί υπέροχοι σχηματισμοί, αστείρευτος πλούτος τραγουδιών
και χορών, πανέμορφες φορεσιές συνθέτουν έναν υπέροχο κόσμο στον
οποίο όποιος μπει είναι σίγουρο ότι θα αποζημιωθεί.
Δυστυχώς όμως στις σύγχρονες κοινωνίες οι άνθρωποι γοητευμένοι
από το όραμα του εκσυγχρονισμού και του εκμοντερνισμού
αποξενώνονται από την παράδοση και τον λαϊκό μας πολιτισμό.
Η διδασκαλία του παραδοσιακού χορού πέρα από τη λαογραφική
και πολιτιστική αξία που έχει αναφέρεται στην ψυχοκινητική ανάπτυξη
του μαθητή-χορευτή, την καλή του ισορροπία, τη σωματική άσκηση, την
αισθητική του καλλιέργεια, την κοινωνικοποίηση του, την καλή
συνεργασία και το πνεύμα ομαδικότητας που αναπτύσσεται στους
κόλπους της ομάδας.
Σκοπός του ομίλου μας είναι να απλωθεί μπροστά στα μάτια και
στα αυτιά των μαθητών μας όλος αυτός ο πλούτος των χορών, των
τραγουδιών, των δρώμενων και των εθίμων που λαμβάνουν χώρα σε
διάφορες περιστάσεις μέσα στον ελλαδικό χώρο.
Οι ευκαιρίες για παρακολούθηση και συμμετοχή είναι πολλές κατά τη
διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Μακάρι μέσα στη διάρκεια του
προγράμματος να καταφέρουμε να βγούμε με όσο το δυνατόν
περισσότερες εμπειρίες και γνώσεις.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Μαρκαντωνάκης Μάνος
Ώρες Προγράμματος: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Παρασκευή.