ομιλοιΌπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος θα λειτουργήσουν στο σχολείο μας οι όμιλοι Ενδιαφέροντος και Αριστείας. Οι προτάσεις είναι πολλές και ενδιαφέρουσες και η επιδίωξη θα είναι να μπορέσουμε να εμπλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερους μαθητές και μαθήτριες σε αυτούς. Σκεφτείτε λοιπόν ποιοι όμιλοι σας ενδιαφέρουν και δηλώστε μέχρι τρεις καταγράφοντας τόσο τη σειρά προτίμησης όσο και τον αριθμό των ομίλων στους οποίους τελικά θέλετε να συμμετάσχετε. Μπορείτε να συμμετάσχετε το πολύ σε δύο, σε περίπτωση όμως που θα σας ενδιέφερε και ένας τρίτος δηλώστε τον καταγράφοντας και τη σειρά προτίμησης ώστε τελικ, αν υπάρχει η δυνατότητα, να παρακολουθήσετε και αυτόν. Πάγια επιδίωξή μας  είναι να φέρουμε στους ομίλους και μαθητές από άλλα σχολεία, οπότε  παρακινείστε τους φίλους σας να συμμετάσχουν σε αυτούς.

Υποβολή αίτησης συμμετοχής

Για να συμμετάσχετε στους Ομίλους του σχολείου μας, πρώτα απ' όλα πρέπει να διαβάσετε την περιγραφή τους ώστε να καταλάβετε καλά περί τίνος πρόκειται. Αν λοιπόν βεβαιωθείτε ότι το αντικείμενο σας ενδιαφέρει, έχει έρθει η ώρα για να υποβάλετε αίτηση συμμετοχής. Η αίτηση πρέπει απαραίτητα να συνοδεύεται από δήλωση του  κηδεμόνα σας ότι γνωρίζει το καθεστώς λειτουργίας των ομίλων, ξέρει τις ώρες που λειτουργούν αυτοί καθώς και τις όποιες δεσμεύσεις προϋποοθέτει η συμμετοχή σας, κατανοεί ότι είναι πιθανόν να επισκεφτείτε μέρη εκτός σχολείου κλπ. Αρχικά λοιπόν θα υποβάλλετε την αίτησή σας ηλεκτρονικά και στη συνέχεια, ο κηδεμόνας σας θα συμπληρώσει και θα υπογράψει την έντυπη αίτηση, την οποία είτε θα υποβάλλει αυτοπροσώπως στο σχολείο, είτε θα τη στείλει με fax αφού πρώτα επικοινωνήσει τηλεφωνικά με το σχολείο.

Ηλεκτρονική Αίτηση των Μαθητών του Σχολείου

Έντυπη Αίτηση μαθητών του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Αθήνας (τη συμπληρώνει και την υπογράφει ο κηδεμόνας)

 

Περιγραφή των Ομίλων του 2020-21

votsalaΟι Όμιλοι αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του σχολείου μας. Επιδιώκουμε μέσα από αυτούς, να δίνουμε την ευκαιρία τους μαθητές, τόσο του δικού μας όσο και άλλων σχολείων, να έρθουν σε επαφή με θέματα που δεν πρόκειται να συναντήσουν στο επισημο αναλυτικό πρόγραμμα. Κάθε μαθητής ή μαθήτρια μπορεί να συμμετάσχει  σε δύο ομίλους, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά  και τον χρόνο που διαθέτει.

Αφού διαβάσετε τις σύντομες περιγραφές που υπάρχουν στον πίνακα που ακολουθεί, δηλώστε συμμετοχή σε όλους τους ομίλους οι οποίοι σας ενδιαφέρουν, καταγράφοντας και τη σειρά προτίμησης που έχετε. Μη ξεχάσετε να ενημερώσετε και τους φίλους σας  από άλλα σχολεία αφού και αυτοί μπορούν να συμμετάσχουν  αν τους ενδιαφέρει.

science at play

 

114 Adrianou band

 Σκοπός του Ομίλου «114 Adrianou band». είναι η προσέγγιση και η εξοικείωση των μαθητών μέσω της γνωριμίας σημαντικών μουσικών έργων του ελληνικού και του ξένου ρεπερτορίου, η εκμάθησή τους, η κατανόησή τους και η παρουσίασή τους σε διάφορες εκδηλώσεις (αν το επιτρέψουν οι συνθήκες). Επίσης, η κατανόηση του εκπαιδευτικού χαρακτήρα της ορχήστρας ως ατομικής (προσωπική μελέτη στο σπίτι) και συνάμα ομαδικής έκφρασης (ταυτόχρονη εκτέλεση στο σχολείο), καθώς και η καλλιέργεια της μουσικότητας των μαθητών. Οι συναντήσεις θα γίνονται στο Εργαστήριο όπου υπάρχει και το πιάνο. Προϋπόθεση οι μαθητές να γνωρίζουν μουσική και να ασχολούνται με διάφορα μουσικά όργανα (πνευστά, έγχορδα και κρουστά). Ο αριθμός των μαθητών, δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών, θα περιοριστεί αυστηρά στα 15 άτομα. Όσοι πιστοί προσέλθετε....

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:
 Μιχαηλίδου Ματίνα
Ώρες/ Ημέρα: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Δευτέρα.






Athens teen guides

Would you like to be a tour guide for teenagers from other countries? Learn how to keep your audience engaged and give them an experience they will never forget! Learn how to be a good public speaker while developing your storytelling skills with a sense of humour. Stop being nervous in front of an audience and make up interesting stories about your city! 
Are you or would you like to be a blogger? Work with your peers and design an inspiring blog that would make foreign students want to visit our city while improving your writing skills. Explore and discover walking tours, green tours, amazing sights, fun teen activities, beautiful beaches, healthy teen food and turn them into virtual tours to give the best of Athens to your foreign peers! 
Use your charisma, be creative and get in-depth knowledge of the city you live in!  You can be a BloGuide! 

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:
 Καλογεράκου Κλεοπάτρα
Ώρες/ Ημέρα: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Παρασκευή.

Bits and Bytes

Στον όμιλο Υπολογιστικής Σκέψης και Προγραμματισμού, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με το περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού App Inventor για τον προγραμματισμό φορητών συσκευών με λειτουργικό σύστημα Android (κινητά, ταμπλέτες) και να δημιουργήσουν τις δικές τους εφαρμογές.
Στόχος του ομίλου είναι η καλλιέργεια υπολογιστικής σκέψης και η εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Ο προγραμματισμός καλλιεργεί τη δημιουργικότητα και αναπτύσσει την παρατηρητικότητα. Οι μαθητές εκτίθενται σε δομημένο και λογικό τρόπο σκέψης, και μέσα από τα λάθη τους ανακαλύπτουν νέους τρόπους επίλυσης προβλημάτων.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μουγιάκου Σοφία
Ώρες/ Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Τρίτη

Η Ζωή στη Βιβλιοθήκη

Στόχος του συγκεκριμένου Ομίλου είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν, περαιτέρω, με τον ιδιαίτερο χώρο της βιβλιοθήκης, τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του και να τον εντάξουν στην καθημερινότητά τους. Παράλληλα, στοχεύουμε να συνειδητοποιήσουν ότι μπορεί να αποτελέσει έναν ζωντανό χώρο δημιουργίας και να μετατραπεί σε εργαστήριο δημιουργικής γραφής και ποικίλων δράσεων.  Στο πλαίσιο του Ομίλου θα μας δοθεί η ευκαιρία να γνωρίσουμε το συγγραφικό έργο σπουδαίων λογοτεχνών. Αυτό θα αποτελέσει την αφορμή  για να δημιουργήσουμε τις δικές μας ιστορίες. Στη συνέχεια, αυτές οι ιστορίες θα αποτυπωθούν σε διάφορα λογοτεχνικά είδη, όπως ποιήματα, διηγήματα, παραμύθια και θα πειραματιστούμε στη μεταγραφή τους σε ψηφιακή μορφή, όπως το ppt ή το storymap.

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Παναγιωτοπούλου Άννα- Σιδοπούλου Γεωργία
Ώρες/ Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Τρίτη

Κατασκευάζοντας τη χρονομηχανή της ανθρωπότητας

Τι ξεχωρίζει μέσα στον ωκεανό των αιώνων της ανθρώπινης ύπαρξης στη Γη; Πώς φτάσαμε ως εδώ; Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί στην ιστορία της ανθρωπότητας; Ποια γεγονότα, προσωπικότητες και ανακαλύψεις έχουν στιγματίσει την πορεία του ανθρώπου από την προϊστορία μέχρι σήμερα;
Αυτά και άλλα ερωτήματα θα μας απασχολήσουν τη φετινή χρονιά στον όμιλο των εικαστικών, μαζί με χρώματα, σχήματα, γραμμές και αναλογίες, τεχνικές και διαφορετικά στιλ, καλλιτέχνες και σημαντικά εικαστικά έργα.
Θα ερευνήσουμε την παγκόσμια ιστορία αλλά και την ιστορία της τέχνης και των επιστημών, σε ένα project στο οποίο θα εμπλακεί όλο το σχολείο! Θα συμβουλευτούμε καθηγητές και ειδικούς και θα μάθουμε πώς να επιλέγουμε τα πιο σημαντικά στοιχεία. Με έμπνευση όλο αυτό το υλικό που θα συγκεντρώσουμε, θα ζωγραφίσουμε μία μεγάλη χρονογραμμή (timeline) στο κλιμακοστάσιο του σχολείου, από το ισόγειο μέχρι τον δεύτερο όροφο, και αντιπροσωπευτικές εικόνες από τους σημαντικότερους σταθμούς στην ιστορία της ανθρωπότητας σε χρονολογική σειρά.
Αυτή η μεγάλη τοιχογραφία/graffiti όμως, θα έχει και εκπλήξεις! Θα επιλέξουμε συγκεκριμένες εικόνες, οι οποίες θα λειτουργούν ως σύνδεσμοι/links που θα μας οδηγούν στο διαδίκτυο για να διαβάσουμε περισσότερες πληροφορίες. Με το tablet ή το κινητό θα στοχεύεις μία ζωγραφιά, μέσα από την εφαρμογή για Augmented Reality (Επαυξημένη Πραγματικότητα) και έτσι θα βρίσκεσαι στον αντίστοιχο ιστότοπο/site για να διαβάσεις για τις βραχογραφίες, τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, τη διάσπαση του ατόμου, τον πρώτο υπολογιστή και άλλα πολλά.
Και δεν είναι μόνο αυτό! Η τοιχογραφία-χρονογραμμή σε κάποια σημεία της διαδρομής θα περνάει από τις δύο στις τρεις διαστάσεις, από τη ζωγραφική στις τρισδιάστατες κατασκευές.
Αν έχεις όρεξη για έρευνα και ζωγραφική, σου αρέσει να συνεργάζεσαι και να αφιερώνεις χρόνο σε αυτό που φτιάχνεις, αν δίνεις σημασία στη λεπτομέρεια και σου αρέσει και η τεχνολογία, σε περιμένουμε στον Όμιλο Εικαστικών!

Υπεύθυνηεκπαιδευτικός:
  Πάλλα Ευγενία
Ώρες/ Ημέρα: Ο Όμιλος θα είναι 4ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Δευτέρα και Πέμπτη.

Μαθηματικά και Αστρονομία

Στον όμιλο Μαθηματικών και Αστρονομίας, του 2020-21, θα ασχοληθούμε με ενδιαφέροντα μαθηματικά προβλήματα , μαθηματικούς γρίφους και θέματα Αστρονομίας .
Στο μέρος των Μαθηματικών θα προσπαθήσουμε να «ακονίσουμε» τη σκέψη μας λύνοντας σπαζοκεφαλιές και μαθηματικά αινίγματα. Θα διερευνήσουμε θέματα μαθηματικής λογικής μέσα από την προσπάθεια να λύσουμε τον «Γρίφο της Σεχραζάντ και άλλα αινίγματα της λογικής». Θα συζητήσουμε για το άπειρο και τα παράδοξα που προκύπτουν όταν χρησιμοποιούμε άπειρες διαδικασίες. Θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο ο Ολλανδός ζωγράφος M.C. Escherχρησιμοποιούσε τις μαθηματικές έννοιες της συμμετρίας για να δημιουργήσει τους πίνακές του.
Στο μέρος της Αστρονομίας θα ασχοληθούμε με τη μελέτη των ουράνιων σωμάτων του ηλιακού μας συστήματος ( Ήλιος , Πλανήτες , δορυφόροι, κομήτες) και των κινήσεών τους. Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με τους αστέρες , γαλαξίες και την ουράνια σφαίρα.
Αλλά ακομα...
  • ποιές είναι οι συνθήκες ανθρώπινης διαβίωσης στο Διεθνή Διαστημικό σταθμό;
  • Μπορούμε να εντοπίσουμε την τροχιά του; Είναι ορατός από τη γη; 
  • Καθημερινά, ανακαλύπτουμε διαρκώς νέους πλανήτες γύρω από άλλα άστρα. Θα μπορούσαν κάποιοι απ’ αυτούς να φιλοξενούν μορφές ζωής;
  • Υπάρχει και αλλού στο Σύμπαν ζωή με νοημοσύνη;
  • Εάν υπάρχουν εξωγήινοι πολιτισμοί, πού βρίσκονται και γιατί δεν έχουμε έρθει σε επαφή μαζί τους; (παράδοξο Fermi)
Τέλος, αν μας βγάλει ο δρόμος, όποιος έχει το απαραίτητο κέφι, θα συμμετάσχει στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Αστρονομίας και Διαστημικής, που διοργανώνει κάθε χρόνο η Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: 
Φαλαγκάρας Αριστείδης   Μπάκα Μαριάνθη
Ώρες/ Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Πέμπτη.

Οι Ρεπόρτερ

Ελάτε να κάνουμε ρεπορτάζ!! Να δημιουργήσουμε την ομάδα των μικρών δημοσιογράφων και να ασχοληθούμε με ένα θέμα που έχει εισβάλει στην καθημερινότητά μας και έχει επηρεάσει τη ζωή μας, την πανδημία Covid19!! Να διαβάσουμε επιστημονικά άρθρα και ειδήσεις, να εκφράσουμε την εμπειρία και τους φόβους μας, να πάρουμε συνεντεύξεις από ανθρώπους του περιβάλλοντός μας που ήρθαν σε άμεση ή έμμεση επαφή με τον ιό, από ειδικούς που προσπαθούν να τον καταπολεμήσουν με ιατρικά πρωτόκολλα.. Να αρθρογραφήσουμε στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα για την εμπειρία του να ζούμε μαζί με τον «σιωπηλό εχθρό», να κάνουμε ραδιοφωνικές εκπομπές στο European School Radio… Και τέλος να συγκεντρώσουμε το υλικό μας σε ένα βιβλιαράκι, παρακαταθήκη για τον ιστορικό του μέλλοντος!!

Ο Όμιλος θα γίνεται κυρίως διαδικτυακά, κάθε Πέμπτη, σε ώρα που θα επιλέξουν τα μέλη του!! Οι συναντήσεις στο σχολείο θα γίνονται μαζί με τους άλλους ομίλους.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός:
Γιαννακοπούλου Πολυξένη.
Ώρες/ Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Πέμπτη.

Ρητορική και Αντιλογία

Ο όμιλος αναζητά μαθητές/τριες   που ενδιαφέρονται για όσα συμβαίνουν στον κόσμο και έχουν απόψεις  τις οποίες τους αρέσει να υπερασπίζονται με επιχειρήματα και πάθος. Στις εβδομαδιαίες συναντήσεις μας, με πολλές ευχάριστες και υποστηρικτικές ασκήσεις (σκεπτόμενα καπέλα Dε Βοno, τεχνική Scamper, θεατρικό παιχνίδι κ.α.),  οι συμμετέχοντες  χτίζουν σταδιακά την αυτοπεποίθησή τους και αναπτύσσουν τη δημιουργική σκέψη, τη φαντασία και την κριτική τους. Παιχνίδια ρόλων, εκφραστική ανάγνωση, αυθόρμητος λόγος  και συχνά debates σε θέματα της επικαιρότητας εξασφαλίζουν συνεχή βελτίωση στην τέχνη  του καλού ομιλητή και ακροατή. Στη διάρκεια της χρονιάς τα μέλη του ομίλου παίρνουν μέρος σε φιλικές συναντήσεις με άλλα σχολεία και τέλος λαμβάνουν  μέρος στους  επίσημους αγώνες Ρητορικής για Γυμνάσια στους οποίους το σχολείο μας αποσπά σημαντικές  διακρίσεις κάθε χρόνο.
Οι συναντήσεις μας για τη φετινή χρονιά θα γίνονται τόσο δια ζώσης όσο και εξ αποστάσεως, με τη χρήση της πλατφόρμας  Webex, έτσι ώστε να προετοιμαστούμε και για την περίπτωση που οι ρητορικοί αγώνες διεξαχθούν διαδικτυακά.

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί:
Μαστιχιάδου Εύη, Νικήτα Κατερίνα
Ώρες/ Ημέρα: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Παρασκευή.

Ρομποτική

Μέσω καθοδηγούμενης διερεύνησης στο πλαίσιο του μοντέλου STEΑM (Science-Technology-Engineering-Art-Mathematics) οι μαθητές-τριες θα εξοικειωθούν με την πλατφόρμα Arduino (software/hardware), με απλά ηλεκτρονικά κυκλώματα αυτοματισμών (με led, αντιστάσεις,  servomotors, DC motors, οθόνες LCD, ολοκληρωμένα κυκλώματα, κτλ) και με τη σχεδίαση/εκτύπωση στον 3D printer. Τελικός στόχος είναι η ενίσχυση της δημιουργικής φαντασίας των παιδιών μέσα από το παιχνίδι (κατασκευή ηλεκτρομηχανικών ρομπότ). Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων είναι 13 μαθητές-τριες.

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:  Αμπατζόγλου Γιάννης
Ώρες/ Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται  κάθε Τρίτη

Σινεμά στην Πλάκα

Σκοπός του συγκεκριμένου ομίλου είναι να φέρει τους μαθητές σε μια πιο ουσιαστική επαφή και γνωριμία με την τέχνη του Κινηματογράφου.
Θα δούμε πολλές ταινίες μελετώντας τις εξελίξεις που σημειώθηκαν στον τρόπο που αυτές δημιουργούνται. Έτσι θα μπορέσουμε να παρουσιάσουμε την ιστορία του κινηματογράφου και να κατανοήσουμε τις ιδιαιτερότητές του σε σχέση με τη λογοτεχνία, το θέατρο και την τηλεόραση.
Κυρίως όμως ο όμιλος αυτός θα είναι μια ευκαιρία για καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργία, καθώς θα πειραματιστούμε γυρίζοντας τη δική μας ταινία μικρού μήκους! Έτσι θα διεκδικήσουμε, εκτός από τη χαρά της δημιουργίας, και διακρίσεις σε ελληνικούς και διεθνείς οργανισμούς!


Υπεύθυνη
Εκπαιδευτικός: Σπανούδη Ζωή
Ώρες/ Ημέρα: Ο Όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συνατήσεις θα γίνονται κάθε Τριτη.

Τα μνημεία στον κόσμο των video games

Στο πλαίσιο του ομίλου θα ασχοληθούμε με τη μελέτη ιστορικών μηνημείων της Αθήνας καθώς και με τον επανασχεδιασμό τους από τους μαθητές σε ψηφιακό περιβάλλον.Οι μαθητές θα αναγνωρίσουν τα χαρακτηριστικά των μνημειακών οικοδομημάτων διαφόρων ιστορικών περιόδων (ελληνιστική, ρωμαϊκή, βυζαντινή, μεταβυζαντινή, οθωμανική), θα προσεγγίσουν τη θρησκευτική και ιστορική διάστασή τους και στη συνέχεια θα τα αποτυπώσουν σε ψηφιακό περιβάλλον με την αξιοποίηση γνωστών και δημοφιλών βιντεοπαιχνιδιών. Παράλληλα, μέσα από γνωστά μνημεία της ψηφιακής πραγματικότητας των βιντεοπαιχνιδιών, οι μαθητές θα διαπιστώσουν και τα γνωστά στην ιστορία των θρησκειών μοτίβα της χρήσης ενός μνημειακού οικοδομήματος (η διπλή όψη του ιερού και του επίσημου, το ιερό και το βέβηλο, το μνημείο ως σύμβολο κ.α.). Οι συναντήσεις μας θα πραγματοποιούνται τόσο στους εξωτερικούς χώρους των μνημείων, ώστε να γίνεται η μελέτη και η φωτογράφιση τους, όσο και στο εργαστήριο πληροφορικής όπου θα γίνεται η ψηφιακή επεξεργασία.
Υπεύθυνοι  Εκπαιδευτικοί: Ξυδάκης Γιάννης, Νικήτα Κατερίνα
Ώρες/ Ημέρα: Ο όμιλος θα είναι 2ωρος και οι συναντήσεις θα γίνονται κάθε Δευτέρα