Debate μεταξύ Γ1 και Γ3 στα Αγγλικά (Απρίλιος 2014)

Λίγο πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς πραγματοποιήθηκε στο σχολείο ένα ενδιαφέρον debate (αγώνας επιχειρηματολογίας) στο μάθημα των Αγγλικών (επίπεδο Προχωρημένων) ανάμεσα στην ομάδα του τμήματος Γ1 και του τμήματος Γ3. Τοθέμα της διαμάχης ήταν Should students who commit bullying or vandalise school property be suspended or expelled?”. Κριτές ήταν 2 καθηγητές και 2 μαθητές ενώ η διαδικασία διήρκεσε περίπου 1,5 ώρα. Νικητές στον αγώνα, με απειροελάχιστη διαφορά, αναδείχθηκαν τα παιδιά του Γ1, τα οποία επιχειρηματολόγησαν υπέρ της αυστηρής αντιμετώπισης με 291 βαθμούς, ενώ τα παιδιά του Γ2 που ήταν εναντίον συγκέντρωσαν 290.

Δείτε εδώ την πρόσκληση και το video της αντιπαράθεσης

Debate Γ1 vs Γ3: Πώς πρέπει να αντιμετωπίζονται οι "σχολικοί νταήδες;"

 

ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ με τους ανθρώπους της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε. για τους πρόσφυγες

UNHRΤην Τετάρτη 5 Μάρτη του 2014 ομάδα εμψυχωτών από το Ελληνικό Γραφείο της Υπάτης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε. για τους πρόσφυγες επισκέφθηκε το σχολείο μας μετά από πρόσκλησή μας. Στον χώρο του σχολείου μας πραγματοποιήθηκε το βιωματικό παιχνίδι ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ με τη συμμετοχή 20 μαθητών της Γ’ τάξης και 3 καθηγητριών. Η δραστηριότητα αυτή έγινε στο πλαίσιο ευρύτερου project το οποίο πραγματοποιείτο στο μάθημα των Αγγλικών σε όλη την Γ’ τάξη με θέμα “Human Rights and Tolerance" από τον Ιανουάριο έως και τον Απρίλιο.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του φορέα unhcr.gr), τα «Περάσματα» είναι ένα βιωματικό παιχνίδι της Ύπατης Αρμοστείας, το οποίο βασίζεται στη μέθοδο της προσομοίωσης, επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να βιώσουν πιο αποτελεσματικά μια μακρινή κατάσταση μέσα από τη διαδικασία της δραματοποίησης και αναπαράστασης της πραγματικότητας. Το παιχνίδι «Περάσματα» καλεί τους συμμετέχοντες να… α) βιώσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες εγκαταλείποντας την πατρίδα τους για ένα αβέβαιο μέλλον, β) Συνειδητοποιήσουν τις αιτίες και τις συνέπειες του ξεριζωμού αλλά και την αλληλουχία γεγονότων που οδηγούν τους πρόσφυγες σε άλλη χώρα.

Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο που δημιουργήθηκε με φωτογραφικό υλικό από αυτή την δραστηριότητα. 

ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (Μάρτιος 2014)

 

Επίσκεψη Γερμανών Ελληνιστών στο σχολείο μας (2014)

Griechenland damals und heute c Stefan Halder-6668 Με ιδιαίτερη χαρά υποδεχθήκαμε την Τετάρτη 5.03.2014 στο σχολείο μας 21 καθηγητές από το κρατίδιο της Βαυαρίας, οι οποίοι επισκέπτονταν την Ελλάδα για να αναζητήσουν ή για να επιβεβαιώσουν συνεργασίες με σχολεία της χώρας μας. Griechenland damals und heute c Stefan Halder-6639Οι περισσότεροι διδάσκουν στη Γερμανία το μάθημα των Αρχ. Ελληνικών και για το λόγο αυτό επιθυμούν να "αδελφοποιηθούν" με σχολεία από την Ελλάδα, ώστε να προωθήσουν στα δικά τους σχολεία τη διδασκαλία όχι μόνο της αρχαίας ελληνικής γλώσσας αλλά και της νεοελληνικής.

Οι επισκέπτες παρακολούθησαν μάθημα Αρχ.Ελληνικών, συζήτησαν με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας για την εκπαίδευση σε Ελλάδα και Γερμανία, ξεναγήθηκαν στην Πλάκα από μαθητές του σχολείου και κατέληξαν σε Ελληνικό φαγοπότι στο κέντρο της Αθήνας. Προσδοκούμε η συνάντηση αυτή ελπίζουμε να οδηγήσει σε στενή συνεργασία στο μέλλον.

Το σχολείο πάει θέατρο

1.Iliad-photo-by-Elina-Giounanli
Κεντρική θέση στην εκπαιδευτική πολιτική του σχολείου μας, είναι η ανάπτυξη ποικίλων δραστηριοτήτων που θα φέρουν τους μαθητές μας σε επαφή με όλες τις εκφάνσεις του πολιτισμού. Στόχος δεν είναι μόνο αυτή καθεαυτή η επαφή των παιδιών με τη μουσική, το θέατρο ή τον κινηματογράφο, μέσα από κάποιο σχολικό πρόγραμμα. Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή σε τέτοιες δραστηριότητες βοηθάει τα παιδιά να κοινωνικοποιηθούν, να ολοκληρωθούν ως προσωπικότητες και τελικά να καταστούν καταρτισμένοι κοινωνικά ευαίσθητοι ενεργοί πολίτες.
CatsPhoto07

Στο πλαίσιο του προγράμματος των “εκτός των τειχών” πολιτιστικών δράσεων οργανώσαμε την παρακολούθηση δύο θεατρικών παραστάσεων και ενός musical. Συγκεκριμένα θα παρακολουθήσουμε:

1. Το musical CATS στο θέατρο Badminton την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου στις 20:30

2. Το έργο ο ΦΙΛΑΡΓΥΡΟΣ σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου στο Εθνικό Θέατρο το Σάββατο 8 Μαρτίου στις 5:30 μ.μ.

3. Την ΙΛΙΑΔΑ σε μετάφραση Δ. Μαρωνίτη και σκηνοθεσία Στ. Λιβαθηνού στο θέατρο Χώρα, την Κυριακή 9 Μαρτίου.

 

Ομιλία για το CERN και τη σύγχρονη Φυσική

DSCN4682Τη Δευτέρα 27/1/14 επισκέφθηκε το σχολείο μας ο Δρ. Παπανέστης  Αντώνης, ερευνητής του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πυρηνικών Ερευνών (CERN).
DSCN4685

Μας ταξίδεψε με απλό, μαγευτικό τρόπο στον υπέροχο και μυστηριώδη μικρόκοσμο, στα γοητευτικά στοιχειώδη σωματίδια και στις εγκαταστάσεις του . Ανακαλέσαμε μαζί του όλες μας τις γνώσεις για την ύλη, τις δυνάμεις και την ενέργεια και εμβαθύναμε ακόμη περισσότερο στη Φυσική. Γνωρίσαμε την αντιύλη, τη σκοτεινή ύλη και το σωματίδιο του Higgs. Μας έλυσε όλες τις απορίες και συζήτησε μαζί μας για την πρόοδο, τα επιτεύγματα και τις εφαρμογές της Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων.

 

 

 ΠΙέστε εδώ για να δείτε τις εντυπώσεις των μαθητών μας από την ομιλία.

Για να δείτε την παρουσίαση σε μορφή pdf πιέστε εδώ. 

Και οι εντυπώσεις του εισηγητή για το σχολείο μας.

Οι εντυπώσεις από τη Βραδυά του Ερευνητή στον Δημόκριτο

DSC03776Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013 ομάδα μαθητών μας επισκέφθηκε τον χώρο του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» (ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος») που διοργάνωσε την “Βραδιά του Ερευνητή 2013” Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πανευρωπαϊκή γιορτή επιστήμης και έρευνας, η οποία πραγματοποιείται ταυτόχρονα σε περισσότερα από 300 ερευνητικά ιδρύματα της Ευρώπης.

Συμμετείχαν οι μαθητές

Από την Α Τάξη:

Αντωνακάκης Κωνσταντίνος, Αποστολίδου Ιωάννα, Ασσάτωφ Άννα, Βεντούρα Ροζαλία, Γεωργαλή Λυδία, Γκικοκάϊ Ιάσων, Γιαννούλης Θεοδόσης, Ζαφείρης Χριστόφορος, Καλλιβρετάκη Αθηνά, Καλλιβρετάκης Φώτης, Κολέα Ιωάννα, Κουλουμπής Βασίλης, Κουρνουτού Δήμητρα, Μελάς Παναγιώτης, Μπουγάτσος Διονύσης, Νικολαϊδου Κατερίνα, Ρόχας – Κουτρομάνη Ονίτα, Σταθοπούλου Αλεξάνδρα, Τραχανάς Χρήστος, Παναγιωτούνη Εκάτη, Τσαουσίδου Σοφία

Από την Β Τάξη:

Κουίμοβ Έντουαρντ, Ματθαίου Άρτεμις, Σκούρτης Γεώργιος, Σταθά Αθανασία,

Από την Γ Τάξη::

Κουτσίδης Αχιλλέας, Ματθαίος Άγγελος, Ξένος Κων/νος

και ι καθηγητές: Γιαννακού Λεόντιος, Μπάκα Μαριάνθη, Τραμπίδου Γεωργία.

Κατά τη διάρκεια της γιορτής πραγματοποιήθηκαν πολλές εκδηλώσεις με στόχο οι επισκέπτες και οι συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με τους ερευνητές του Δημόκριτου, να μάθουν για τη δουλειά τους, αλλά και να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις σε μία σειρά από επιστημονικά πεδία.

Ακολουθούν οι εντυπώσεις κάποιων από  τους μαθητές που συμμετείχαν.

 

Μου άρεσε πολύ....

DSC03687
...που  άνοιξαν οι πόρτες του Δημόκριτου για το  κοινό και είχα την ευκαιρία να μπω σε ένα χώρο της επιστήμης και της έρευνας, κάτι που σε άλλες συνθήκες αυτό δεν θα ήταν και τόσο εύκολο να γίνει!

... που ήμασταν όλοι μαζί σαν ομάδα και δεθήκαμε με τους συμμαθητές του τμήματός μας αλλά και γνωρίσαμε και συμμαθητές των άλλων τμημάτων!

... η περιπέτεια να φτάσουμε με το μετρό και μετά με το τρενάκι της πόλης στον Δημόκριτο. Ταλαιπωρηθήκαμε είχε πλάκα!!

Εντυπωσιάστηκα από...

DSC03765... τα υπόγεια εργαστήρια, την  ξενάγηση στο εργαστήριο ραδιενέργειας όπου μάθαμε πως ανίχνευσαν το ατύχημα στο Τσερνόμπιλ και είδαμε το μηχάνημα που έπαιρνε δείγματα νερού από τα ποτάμια της Β. Ελλάδας και τον ανιχνευτή ραδιενέργειας, καθώς και τις συσκευές που ανιχνεύουν τα αεροσωματίδια του αέρα (ο χειμώνας με τον καπνό από τα τζάκια έρχεται!).
... τα πειράματα φυσικοχημείας.  
... τα πειράματα βιολογίας την παρατήρηση στα μικροσκόπια με ζωντανό υλικό μέσα από τη θάλασσα, το πείραμα με το DNA.
... την παρατήρηση αστερισμών και αστεριών μέσα από τα τηλεσκόπια.
... την  αστρονομία και τον  ηλιακό άνεμο.
... το ρόλο του μαγνητικού πεδίου της γης.
... την ακτίνα λέιζερ που πήγαινε στο άπειρο.
... το τσιπάκι που το κολλάς στη μπλούζα για ένα μήνα και μετά το βάζεις σε ειδικό κλίβανο και αυτό εκπέμπει φως όσο η ακτινοβολία από το σώμα μας.
... την  ταινία με τη Θέτιδα, το ρομπότ που καταδύθηκε σε κρατήρα ηφαιστείου

"Τελικά στην επιστήμη ό,τι γίνεται, γίνεται για κάποιο λόγο…"

DSC03749Με αγωνία ήθελα να πάω στην πρώτη μας επίσκεψη, τη βραδιά του ερευνητή. Το υπέροχο ταξίδι στο κέντρο ερευνών ξεκίνησε από την Πλάκα, όπου μια παρέα είκοσι επτά παιδιών μαζευτήκαμε όλο κέφι και ζωντάνια για νέες εμπειρίες. Στο Νομισματοκοπείο μας περίμενε το τρενάκι για να μας πάει στο Δημόκριτο. Παρά τον πολύ κόσμο που κατέκλυσε τον χώρο, είχαμε την μοναδική ευκαιρία να μπούμε στο εργαστήριο ραδιενέργειας και να δούμε από κοντά διάφορα μηχανήματα μετρήσεων. Ήταν απίθανο ακόμη να δούμε μέσα από ένα μικροσκόπιο λες και ήμαστε επιστήμονες.
Ακόμη σκεφτείτε, όσοι παίζετε με ένα λέιζερ που μπορεί να τυφλώσει το διπλανό σας, ότι αυτό μπορεί να φτάσει στο υπερπέραν. Όσο για τη γενετική και το DNA,  
σίγουρα είναι ένας κλάδος που θα ήθελα να ανακαλύψω. Τέλος δεν θα ήθελα να παραλείψω τη βοήθεια και τις πολύτιμες γνώσεις που μας προσέφεραν οι καθηγητές  μας στην ξενάγηση αυτή.
Εκάτη Παναγιωτούνη (Α2)