Οικολογικά Χριστούγεννα (2012)

Οι γιορταστικές μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς πλησιάζουν. Οι περισσότεροι ονειρευόμαστε χιονισμένα Χριστούγεννα. Ακόμα και αν φέτος δεν ζήσουμε λευκά Χριστούγεννα, αξίζει να προσπαθήσουμε για τα πιο πράσινα  - οικολογικά και τα πιο ουσιαστικά της ζωής μας.
Οι μαθητές μας αναζήτησαν πληροφορίες για οικολογικά Χριστούγεννα και μαζί με τις δικές τους ιδέες, τη φαντασία και το κέφι τους σας παρουσιάζουν τις προτάσεις τους για πράσινα Χριστούγεννα.
Καλές γιορτές!

Γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα - Σεβόμαστε το Περιβάλλον

Κάπνισμα

SmokeΣτην εποχή μας, ένα από τα πιο πολυσυζητημένα από όλους τους φορείς θέματα, το οποίο απασχολεί γονείς και ειδικούς, είναι το κάπνισμα, το οποίο έχει εξελιχθεί σε μάστιγα των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών: χιλιάδες θάνατοι από καρκίνο του πνεύμονα και του λάρυγγα, σωματική αλλά και ψυχολογική εξάρτηση με τρομακτικές επιπτώσεις. Όμως, η πιο ανησυχητική πλευρά του προβλήματος αυτού είναι η έλξη που ασκεί το κάπνισμα σε άτομα νεανικής ηλικίας, με αποτέλεσμα οι έφηβοι να αποκτούν μία σειρά σοβαρών ψυχοσωματικών προβλημάτων. Με αφορμή όλα τα παραπάνω, οι μαθητές της Α Τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος της Βιολογίας, αποφάσισαν να συντάξουν ένα ενημερωτικό έντυπο, που θα προειδοποιεί τους συμμαθητές τους για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο κάπνισμα. 

Πληροφορίες – Φωτογραφίες: Τμήμα Α2: Κυρίκου Ιωάννα, Λέττα Ναταλία-Αργυρώ, Λιανός Ιάκωβος, Μιαχ Ανάννα, Παπαδόπουλος Βασίλης, Παπαηλία – Βουτσινά Ελένη, Ραντίνη Στέλλα, Ρογκάλσκα Τζέσσικα, Ρουμελιώτη Νάνσυ, Σπανομίχου Ξένια

Εικονογράφηση: Αργύρη Ελευθερία Α1

Επίβλεψη: Δρ Τραμπίδου Γεωργία

Για να δείτε την εργασία των μαθητών, πατήστε εδώ

AIDS: Προφυλάξου

Όλοι μας έχουμε ενημερωθεί ή έστω ακούσει για την ασθένεια η οποία έχει χαρακτηρισθεί ως η «μάστιγα του αιώνα», το Σύνδρομο Επίκτητης Ανοσολογικής Ανεπάρκειας, ή ευρέως γνωστό με την αγγλική ακροστιχίδα AIDS. Η συγκεκριμένη ασθένεια, που οφείλεται στον ιό ΗΙV, έχει καταστρέψει, και πολύ συχνά στοιχίσει, τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον πλανήτη, κυρίως νέων οι οποίοι βρίσκονται στην αρχή της ανεκτίμητης ζωή τους. Γι’ αυτό και λάβαμε την απόφαση να συντάξουμε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο, με στόχο να προβληματίσει τους μαθητές σχετικά με τις συνέπειες του AIDS τόσο σε ατομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

Δούλεψαν οι: Αθανασόπουλος Ιάσωνας, Αντωνοπούλου Ιφιγένεια, Βαρμάζης Νίκος, Κοντούλη Αθηνά, Κότλετς Άλεξ (Τμήμα Α1)

Μίχου Πηνελόπη-Μαρία, Σαμόλη Μαρίνα, Σπανομίχου Κωνσταντίνα, Σπάρτατς Απολλωνία, Τσεργά Φωτεινή-Αμαλία, Τσιμιτάκη Εύα, Τυρλή Κορίνα, Φλεσιοπούλου Αρετή, Χυσένι Αρντίτ (Τμήμα Α3)

Επίβλεψη: Δρ Τραμπίδου Γεωργία

Ηπατίτιδα: Ενημέρωση - Προφύλαξη (2013)

Η ηπατίτιδα (Α, Β, C, D, E) είναι ένας γενικός όρος για ασθένειες που οφείλονται σε φλεγμονή του ήπατος από διάφορες αιτιολογίες. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO), παγκοσμίως, 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν προσληφθεί από τον ιό της ηπατίτιδας Β. Ανάμεσά τους, 350 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν αναπτύξει χρόνια ηπατίτιδα Β, δηλαδή ο ιός παραμένει στον οργανισμό τους. Περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι παγκοσμίως πεθαίνουν από ηπατίτιδα Β κάθε χρόνο. Γι΄ αυτό το λόγο, στο μάθημα της Βιολογίας, κρίναμε σκόπιμο να συντάξουμε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για την ηπατίτιδα με στόχο την ενημέρωση των συμμαθητών μας.

Δούλεψαν οι μαθητές

Γεωργακοπούλου Κατερίνα, Δημητροπούλου Χριστιάνα, Καλαθά Κατερίνα, Κίσκο Βαλέρια, Μπίτζιου  Αλεξάνδρα (Τμήμα Α1)

Κωσταρίδης Αλέξανδρος, Πάσχου Νικολέτα, Ρηνάκης Ιωάννης, Σκόρδος Παύλος, Φουράκης Βασίλης, Χονδράκης Μάνος (Τμήμα Α3)

Επίβλεψη: Δρ Τραμπίδου Γεωργία

Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε εδώ

Κακώσεις του μυοσκελετικού συστήματος (2012)

Αρκετά συχνά  δίνονται στη δημοσιότητα στοιχεία διαφόρων τύπων ατυχημάτων που έχουν συμβεί σε παιδιά. Στα ατυχήματα αυτά συγκαταλέγονται και οι κακώσεις – βλάβες του μυοσκελετικού συστήματος των παιδιών. Οι μαθητές του τμήματος Α1, με αφορμή τη διδασκαλία του μυοσκελετικού συστήματος του ανθρώπου και τις προσωπικές τους εμπειρίες , πραγματοποίησαν μια μικρή έρευνα σε όλα τα παιδιά  του σχολείου μας, σχετικά με τα ατυχήματα που τους έχουν συμβείί. Η επεξεργασία των στοιχείων έδειξε  ότι ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό έχει πάθει τουλάχιστον μια κάκωση. Γι΄ αυτό ,,, τα μάτια σας δεκατέσσερα.

Για λεπτομέρειες πατήστε εδώ

Δούλεψαν: Οι μαθητές του τμήματος Α1

Επίβλεψη: Δρ Τραμπίδου Γεωργία

Υδροστατική Πίεση σε ....hip hop

ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΉ ΠΊΕΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΏΣ ΟΡΊΖΕΤΑΙ
ΕΊΝΑΙ ΈΝΑΣ ΚΑΝΌΝΑΣ ΠΟΥ ΔΙΑΙΩΝΊΖΕΤΑΙ
ΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΆΓΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΠΏΣ ΚΑΘΟΡΊΖΕΤΑΙ
ΓΝΩΣΤΟΊ ΣΑΝ ΜΕΊΓΜΑ ΠΟΥ ΕΚΧΥΛΊΖΕΤΑΙ

ΠΑΡΆΓΟΝΤΑΣ ΠΡΏΤΟΣ ΚΑΙ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΌΣ
ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΉ ΠΊΕΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΌΣ
ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΑΝΌΝΑ ΑΥΤΌ, ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΓΝΩΣΤΟ:
Η ΠΙΕΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΤΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ
ΑΝ ΤΟ ΠΑΡΟΜΟΙΑΖΑ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΑ ΗΤΑΝ ΔΙΕΣΗ
ΚΑΙ ΤΑ ΥΓΡΑ ΠΡΟΣ ΚΆΘΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΚΟΥΝ ΠΙΕΣΗ


ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΚΑΙ ΣΑΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΜΕ ΑΝΘΟΣ
«ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΒΑΘΟΣ»
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑ ΌΠΩΣ ΤΟ ΌΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΌ ΜΑΡΜΑΡΑ Ο ΤΑΦΟΣ
Η ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΑΥΞΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΒΑΘΟΣ


ΤΡΙΤΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΚΙ ΕΜΠΕΔΩΣΗ ΑΠΌ ΚΟΙΝΟΥ
«ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥ ΥΓΡΟΥ»
ΌΠΩΣ Ο ΘΕΟΣ ΕΊΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ
Η ΠΙΕΣΗ ΑΝΑΛΟΓΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΓΡΟΥ


 ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΑΝΑΛΟΓΙΑ
Η ΠΙΕΣΗ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΌ ΚΑΝΟΝΕΣ ΈΝΑ ΕΩΣ ΤΡΙΑ
 ΚΑΤΙ ΞΕΧΑΣΑ ΑΚΡΩΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ
ΠΩΣ Η ΠΙΕΣΗ ΜΕΤΡΙΕΤΑΙ ΜΕ ΜΑΝΟΜΕΤΡΟ
 ΑΥΤΌ ΗΤΑΝ ΈΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ
ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΤΗΝ ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ

ασημακησ δημητρησ, β1

Διαγωνισμός Βρετανικού Συμβουλίου

Το σχολείο μας συμμετείχε στο διαγωνισμό του το οποίο είναι μια πρωτότυπη διαδικτυακή πλατφόρμα δημιουργίας κι ανταλλαγής ιδεών για την επιστήμη. Το είναι μια πρωτοβουλία του British Council και διενεργείται σε συνεργασία με την i-create της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. (http://www.britishcouncil.org/gr/greece-science-school-lab.htm)

Από τον μυθικό Ίκαρο μέχρι την καταστροφή της Φουκουσίμα, από τον Θεόφραστο στα δακρυγόνα και στα φάρμακα, οι μαθητές μας συμμετείχαν με παρουσιάσεις Βίντεο με τα παρακάτω θέματα:

Από τον Ίκαρο στη Φουκουσίμα, με τους μαθητές Κατάκη Νικηφόρο Κατσιφώλη Βασίλη, Μπαρμπέρη Αργύρη, Νικητοπούλου Γεωργία.

Ο Θεόφραστος και η βιοποικιλότητα, με τους μαθητές Πέτρου Κατερίνα, Σπυρόπουλο Δημήτρη, Τομτσίνι Κατερίνα.

Δακρυγόνα, με τους μαθητές Αθανασόπουλο Δημήτρη, Καφετζή Γιάννη, Κομματά Γιάννη.

Περιβαλλοντικός Διάλογος, με τους μαθητές Οικονομάκη Κων/νο, Παλαιολόγο Κων/νο, Σπαθαριώτη Κων/νο

Χημεία και λήψη φαρμάκων, με τους μαθητές Αουάντ Αλέξη, Αρνοκούρου Θεοδώρα, Δραγουμάνο Δημήτρη, Καρυστινού Δήμητρα.

Επίβλεψη: Δρ. Γεωργία Τραμπίδου

Χημεία και λήψη φαρμάκων

 

Δακρυγόνα

 

Θεόφραστος Βιοποικιλότητα

 

Περιβαλλοντικός Διάλογος

 

Τελικά, είμαι ηλεκτρόνιο;

electricity 1Στο μάθημα της Χημείας και συγκεκριμένα για τον περιοδικό πίνακα η κ. Τραμπίδου μας εξηγεί για την κατανομή των ηλεκτρονίων των ατόμων σε στιβάδες και μας επιπλήττει να μην γινόμαστε άτακτοι και «εκτροχιαζόμαστε» εύκολα όπως τα ηλεκτρόνια της εξωτερικής στιβάδας.

Η ίδια, όμως, σε προηγούμενα μαθήματα Φυσικής μας δίδαξε ότι: το ηλεκτρικό ρεύμα είναι προσανατολισμένη κίνηση ηλεκτρικών φορτίων.

Στην παρατήρησή μου ότι εάν εκτροχιασθούμε και γίνουμε ελεύθερα ηλεκτρόνια θα μετατραπούμε σε ηλεκτρικό ρεύμα με ρώτησε θυμωμένα:

– Σας έχω διδάξει ότι το ηλεκτρικό ρεύμα είναι εκτροχιασμένα ηλεκτρόνια σε άτακτη κίνηση;

– Όχι, της απάντησα.

– Βέβαια, συνέχισε η κυρία, είναι δυνατόν να μετατραπείτε σε ηλεκτρικό ρεύμα, αρκεί να καταναλώσω ενέργεια για να μπείτε σε «τάξη».atomo ydrogonoy

– Δηλαδή παίζετε το ρόλο της διαφοράς δυναμικού απάντησα εγώ, περιμένοντας να εκνευριστεί.

electricity 2– Σίγουρα, σχολίασε ήρεμα. Είμαι, όμως, η μόνη που καταναλώνω ενέργεια για να «γίνετε ηλεκτρικό ρεύμα – ηλεκτρόνια σε τακτική κίνηση»;

– Όχι. Σε κάθε μάθημα οι καθηγητές σαν «πρίζες» μας βάζουν σε τάξη.

– Και ποιος είναι ο γενικός διακόπτης στον κεντρικό πίνακα του σχολείου; με ρώτησε η κυρία

– Ο Διευθυντής!

Έτσι κάθε πρωί ξεκινώ το ταξίδι μου σαν ηλεκτρόνιο με περίσσεια ενέργειας που εκτροχιάζεται εύκολα. Στο σχολείο, όμως, βγάζει σπίθες η Τραμπίδου και μπαίνω σε «τάξη», με το φόβο πάντα να κατεβάσει το γενικό ο Κοντογιάννης και να μην λειτουργήσει τίποτε!!!!

Του Δ. Αθανασόπουλου (Γ1, 2012)