Διαπολιτισμική Προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών

DIAPOLΤα μαθήματα αυτά απαιτούν καλή γνώση της Ελληνικής γλώσσας-ορολογίας και γενικές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις. Η διδασκαλία τους σε μαθητές που έχουν ελάχιστο χρόνο που βρίσκονται στην Ελλάδα και αγνοούν την Ελληνική γλώσσα και πραγματικότητα είναι πράγμα δύσκολο και συνάμα τρομερά ενδιαφέρον. Η ευρεία διαθεματική προσέγγιση των μαθημάτων με ευχάριστες και δημιουργικές απασχολήσεις ελαχιστοποιεί τις δυσκολίες των μαθητών και αποδεικνύει το γεγονός ότι οι φυσικές επιστήμες διατρέχουν τη ζωή μας τόσο διαχρονικά όσο και διαπολιτισμικά. Στα έντυπα που φτιάχτηκαν με τη συμμετοχή των μαθητών φαίνεται η διαπολιτισμική προσέγγιση των μαθημάτων φυσικών επιστημών.
Δρ Τραμπίδου Γεωργία

Ο διαπολιτισμικός μας κήπος

Ο δικός μας ΚΟΣΜΟΣ

Γεωγραφία Β: Από τον Πτολεμαίο στο GPS (Απρίλιος 2013)

chartograpgyΣτo πλαίσιo του μαθήματος της Γεωγραφίας Β Τάξης προσπαθήσαμε να ταξιδέψουμε στο χωρόχρονο της χαρτογραφίας. Από τον Πτολεμαίο που πρώτος εισήγαγε πλήρες σύστημα γεωγραφικών συντεταγμένων στους ψηφιακούς χάρτες και στο GPS. Η χαρτογράφηση επιχειρεί να απεικονίσει, «κλείσει» θα λέγαμε, τον κόσμο σε κομμάτια χαρτί ή σε ψηφιακές σελίδες. Ο ίδιος, όμως, ο κόσμος της χαρτογράφησης είναι απέραντος και απαιτούνται χιλιάδες χάρτινες ή ψηφιακές σελίδες για να παρουσιαστεί. Γι΄ αυτό στην περιήγησή μας στο θαυμαστό κόσμο της χαρτογραφίας σταθήκαμε σε τέσσερις μόνο σημαντικούς σταθμούς - ορόσημα της χαρτογραφίας.

Οι μαθητές (Τμήμα Β1 – Σχ. Έτος 2012-13): Αθανασόπουλος Ιάσωνας, Βάγιας Επαμεινώνδας, Γεωργακοπούλου Κατερίνα, Γκολφινόπουλος Θοδωρής, Δημητροπούλου Χριστιάνα, Καλαθά Κατερίνα, Καραγεωργίου Σταύρος

Επίβλεψη: Δρ Τραμπίδου Γεωργία  

Για να δείτε την εργασία μας πατήστε εδώ

Γεωγραφία Α: Οι ρίζες μας (Απρίλιος 2013)

Geography rootsΗ Γεωγραφία συνήθως μας φέρνει στο νου συντεταγμένες, χάρτες, χώρες, πρωτεύουσες, όρη, κ.ά. Εμείς ξεκινήσαμε τα πρώτα μας μαθήματα με τη «γεωγραφική» γνωριμία μας, περιγράφοντας τον τόπο καταγωγής μας και προσκαλώντας τους συμμαθητές μας να τον επισκεφθούν. Στις σελίδες του φυλλαδίου που συντάξαμε σας παρουσιάζουμε τις ρίζες μας και τις ιδιαίτερες ομορφιές τους.

Οι μαθητές του τμήματος Α3

Επίβλεψη: Δρ Τραμπίδου Γεωργία

Για να περιηγηθείτε στις ιδιαίτερες πατρίδες μας, πατήστε εδώ

Οι Άνεμοι

Αρχείο:Horologion of Kyrrhestos(1).JPGΗ θέση της Ελλάδας ανάμεσα στην Αφρική (με θερμό κλίμα) και την κεντρική-βόρεια Ευρώπη (ψυχρό κλίμα), καθώς και η γεωμορφολογία της (το ανάγλυφο, η κατανομή ξηράς και θάλασσας και η ύπαρξη πολλών νησιών) ευνοούν τη δημιουργία ισχυρών ανέμων καθ΄ όλη σχεδόν τη διάρκεια του χρόνου. Ο άνεμος -παράκτιος, των κοιλάδων ή των ορέων- υπάρχει στη μυθολογία, στη λαογραφία, στα δημοτικά και σύγχρονα τραγούδια, στη λογοτεχνία, στην τέχνη. Επικρατεί στα δελτία καιρού «κρυμμένος» μέσα στην Κλίμακα Μποφόρ. Γνωρίζουμε, όμως, με ακρίβεια τι σημαίνει κάθε βαθμός στην κλίμακα αυτή; Οι μαθητές μας μαζί με την αναλυτική παρουσίαση της Κλίμακας Μποφόρ επέλεξαν ποίηση και τραγούδια εμπνευσμένα από τον άνεμο.

Δούλεψαν οι μαθητές: Σιδηροπούλου Σοφία, Τζανετάκης Αντώνης, Τσαταλπασίδου Αντιγόνη, Τσούμπα Μαντώ, Χατζή Παναγιώτα

Επίβλεψη: Δρ Τραμπίδου Γεωργία

Για λεπτομέρειες πιέστε εδώ

Η Βιολογία μέσα από τις παροιμίες (2012)

H βιολογία είναι η επιστήμη της ζωής. Αντικείμενό της είναι τα γνωρίσματα και η συμπεριφορά των οργανισμών και οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους και με το περιβάλλον. Από την άλλη μεριά, η παροιμία είναι ένα σύντομο απόφθεγμα, το οποίο εκφράζει  με τρόπο αλληγορικό ή σκωπτικό, αλήθειες που αποτελούν απόσταγμα της "λαϊκής σοφίας". Κατά τον  Αριστοτέλη, οι παροιμίες «μεταφοραί απ΄ είδους επ΄ είδός εισί», δηλαδή είναι  παρομοιώσεις οι οποίες γίνονται από όλους αποδεκτές.

Πολύ συχνά ο φυσικός κόσμος έδωσε την έμπνευση και το υλικό για να δημιουργηθούν παροιμίες που έχουν επιβιώσει πολλούς αιώνες, ενώ παράλληλα μέσα σε αυτές αποτυπώνονται  πολλά βιολογικά χαρακτηριστικά που αφορούν στη ζωή και στην οικολογία των φυτών και των ζώων.

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Βιολογίας Α Τάξης και για τις ανάγκες της ενότητας π[ου αναφέρεται στις  αλληλεπιδράσεις και στις προσαρμογές των οργανισμών, οι μαθητές συγκέντρωσαν παροιμίες, ελληνικές και διεθνείς, έτσι ώστε  να διευκολυνθεί η εξοικείωσή τους  με τον κόσμο της επιστήμης της Βιολογίας.και να αναδειχθεί το γεγονός ότι  η Βιολογία και οι θετικές επιστήμες εν γένει διατρέχουν όλους τους τομείς της ζωής μας διαπολιτισμικά και διαχρονικά.

Εργάστηκαν (είτε στην εικονογράφηαση είτε στη συλλογή των παροιμιών) οι μαθητές:

Αθανασόπουλος Ιάσωνας, Ανάννα Μιάχ,  Ανάννα Μιάχ, Καραγιάννης Θανάσης, Γκολφινόπουλος Θοδωρής, Κοντούλη Αθηνά, Δημητρόπουλου Χριστιάνα,  Κυρίκου Ιωάννα, Καλαθά Κατερίνα, Λιαρμακόπουλος Αριστοτέλης, Κυρίκου Ιωάννα, Πουρνάρα Ελένη, Μπίτζιου Αλεξάνδρα,  Ρογκάλσκα Τζέσικα, Ρογκάλσκα Τζέσικα, Ραντίνη Στέλλα, Τσάκαλος Κων/νος, Τσεργά Φωτεινή-Αμαλία, Τσεργά Φωτεινή, Τυρλή Κορίνα, Φοίβος Τυρλής, 

Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Δρ Τραμπίδου Γεωργία

Για να κατεβάσετε το τελικό αρχείο πιέστε εδώ

Πεπτικό Σύστημα σε .....χρήση

kokorasΔε φιλοδοξούμε να εκδώσουμε ένα νέο έντυπο με συνταγές μαγειρικής. Κυκλοφορούν στο εμπόριο πολλά βιβλία με συνταγές και υπάρχουν πολλές εκπομπές μαγειρικής. Απλά καταγράψαμε τις αγαπημένες μας συνταγές και κάναμε το μάθημα της Βιολογίας στο πεπτικό σύστημα πιο ευχάριστο.
Δοκιμάστε τις συνταγές μας.
Καλή όρεξη !!!

Πιέστε εδώ για να ξεφυλλίσετε το βιβλίο με τις συνταγές

Κείμενα
Γεωργακοπούλου Κατερίνα, Καλαθά Κατερίνα, Λέττα Ναταλία-Αργυρώ, Λιανός Ιάκωβος, Μαρτέν Σοφία, Μιάχ Ανάννα, Μπίτζιου Αλεξάνδρα, Παπαδόπουλος Βασίλης, Παπαδοπούλου Άνθια , Πάππη Εμμανουέλλα, Πατσέλης Μάριος, Ραντίνη Στέλλα , Ρογκάλσκα Τζέσσικα, Ρουμελιώτη Νάνσυ Σπανομίχου Μεταξία, Τσεργά Φωτεινή, Τυρλή Κορίνα, Τυρλής Φοίβος, Φλεσιοπούλου Αρετή, Φουράκης Βασίλης

Εικονογράφηση
Αργύρη Ελευθερία, Ιατρίδη Άννα – Μαρία, Κοντούλη Αθηνά                                

Επίβλεψη: Δρ Γεωργία Τραμπίδου

23 Μαρτίου 20:30 Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

The earth timeΣτις 23 Μαρτίου στις 20:30 η WWF ανανεώνει το παγκόσμιο ραντεβού όλων μας με την «Ώρα της Γης». Της Γης που δεν μας φιλοξενεί απλά, αλλά είναι το ίδιο μας το σπίτι.  Οι μαθητές μας ως μικροί ενεργοί πολίτες δεν αρκούνται στο κλείσιμο των φώτων για μια ώρα το χρόνο αλλά προτείνουν  καθημερινές δράσεις για την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας ώστε να μετατραπεί η κάθε μέρα, κάθε ώρα και κάθε δευτερόλεπτο σε «Ώρα της Γης».

Για να δείτε τις προτάσεις – συμβουλές των μαθητών μας πατήστε εδώ.

Περιβαλλοντικό Λεξιλόγιο

environmentalΣτις μέρες μας, η λέξη “περιβάλλον” και “περιβαλλοντικός” ακούγονται συνεχώς στην καθημερινή κοινωνική ζωή, στη σχολική ζωή, στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και στην πολιτική των κρατών, ενώ έχουν δημιουργηθεί από τη γλώσσα ειδικοί όροι για να προσδιοριστεί η αλληλεπίδραση περιβάλλοντος και ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας (περιβαλλοντική νομοθεσία, περιβαλλοντικά προγράμματα κ.λπ.). Αυτό, αν και πρόκειται αναμφίβολα για μία θετική εξέλιξη, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το περιβάλλον βρίσκεται σε διαρκή κίνδυνο από τον ανθρώπινο εγωισμό και αλαζονεία. Οι μαθητές του τμήματος Β3 αναζήτησαν και σας παρουσιάζουν αυτούς τους «περιβαλλοντικούς» γλωσσικούς συνδυασμούς.

Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε εδώ.

Δούλεψαν οι μαθητές:

Γκιπαλάι Ευλάμπιος, Παύλου Γεράσιμος, Πετρή Μαρία – Λήδα. Σιδηροπούλου Σοφία, Σταματίου Μαριλένα, Στογιάννου Άννα, Τάτση Φωτεινή, Τουτουντζή Αφροδίτη, Τσούμπα Μαντώ, Χασιώτη Κίρκη, Χατζή Παναγιώτα, Ψαράκης Μίνως (Τμήμα Β3)

Επίβλεψη: Δρ Τραμπίδου Γεωργία

Μονάδες Μέτρησης στην Αρχαιότητα

Πώς μετρούσαν οι αρχαίοι Έλληνες τα οικόπεδά τους και  τις αποστάσεις; Πώς ζύγιζαν τα εμπορεύματα που πουλούσαν και αγόραζαν; Πώς υπολόγιζαν πόσο  λάδι χωρούσε ένας  αμφορέας;

Αυτά τα ερωτήματα απαντήσαμε με την εργασία μας και βρήκαμε πράγματα ενδιαφέροντα. ¨Οπως την προέλευση της έκφρασης "απέχει πολλούς παρασάγγας" που χρησιμοποιούμε για να πούμε ότι κάτι είναι πολύ μακρυά από το να πραγματοποιηθεί.

Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε εδώ.

Δούλεψαν οι: Ασημάκης Δημήτρης, Αλιφραγκή Χριστιάνα, Αριανούτσος Ιάσων, Βεντούρας Αλέξανδρος, Γιαννακοπούλου Μαρία, Ζαμπέλη Μαρία Ηλέκτρα, Ζαχαρόπουλος Τριαντάφυλλος, Καλαφατά Έφη, Καλογεροπούλου Νεφέλη, Καφρίτσα – Γεωργαντά Σοφία (από το Β1) και οι Πετρή Μαρία - Λήδα, Σιδηροπούλου Σοφία, Τάτση Φωτεινή, Τζανετάκης Αντώνης, Τσαταλπασίδου Αντιγόνη, Τσούμπα Μαντώ, Χατζή Παναγιώτα (από το Β3)

Επίβλεψη:Δρ. Γεωργία Τραμπίδου

Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις του Β Παγκοσμίου Πολέμου

Οι πόλεμοι αποτελούν τη μάστιγα του ανθρώπινου είδους: σε κάθε έναν χάνονται χιλιάδες ζωές ανεξαρτήτως φυλής, φύλου ή ηλικίας, ενώ το γεγονός αυτό προκαλεί ανίατο πόνο και οδύνη. Όμως, μήπως πρέπει να αναλογιστούμε ότι αυτός ο εφιάλτης, ο πόλεμος, δεν έχει επιπτώσεις μόνο στο είδος μας, αλλά και στον μοναδικό, από κάθε άποψη πλανήτη μας;

Μήπως δεν καταστρέφονται τεράστιες εκτάσεις παρθένας γης, μήπως δεν μολύνονται από τους τόνους εκρηκτικών και χημικών το έδαφος και η θάλασσα, μήπως δεν απειλούνται από τις βάρβαρες μάχες πολλά άλλα είδη ζωής; Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές του τμήματος Β1 εξέτασαν και παρουσιάζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του πιο βάρβαρου και εφιαλτικού πολέμου, του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου

 Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε εδώ

Δούλεψαν οι: Ασημάκης Δημήτρης, Αριανούτσος Ιάσων, Βεντούρας Αλέξανδρος, Επίογλου Φοίβος, Ζαμπέλη Μαρία     Ηλέκτρα, Ζαχαρόπουλος Τριαντάφυλλος, Καρνούσκος Ιάσων, Καφρίτσα – Γεωργαντά Σοφία (Τμήμα Β1)

Επίβλεψη:Δρ. Γεωργία Τραμπίδου