Η μέθοδος CLIL στο 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας

CLILΤο σχολείο μας εφαρμόζει τη μέθοδο CLIL (Content and Language Integrated Learning) από το 2015 σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα επίπεδα γλωσσομάθειας με διαφοροποιημένη διδασκαλία.

Η προσέγγιση του CLIL συμβάλλει στην αυθεντική επικοινωνία και την ενεργό εκμάθηση της ξένης γλώσσας, καθώς και στην εμπέδωση του γνωστικού αντικειμένου, ενώ, παράλληλα, αναπτύσσει και οριζόντιες δεξιότητες των μαθητών όπως η καλλιέργεια της ικανότητας να αξιολογούν και να οργανώνουν την πληροφορία, η ανάπτυξη της ικανότητας της επικοινωνίας, η αναζήτηση ατομικών δρόμων για τη μάθηση κλπ.

Η συνδυασμένη εκμάθηση της ξένης γλώσσας μαζί με γνωστικό περιεχόμενο συγκεκριμένων μαθημάτων,εμπλέκει τους καθηγητές των γνωστικών αντικειμένων και τους καθηγητές αγγλικής γλώσσας οι οποίοι συνεργάζονται, προκειμένου να επιλέξουν τις κατάλληλες ενότητες από το γνωστικό αντικείμενο και να δημιουργήσουν το αναγκαίο υλικό για την συνδυαστική διδασκαλία. Το υλικό που δημιουργούν οι εκπαιδευτικοί από κοινού, κατά ένα μέρος χρησιμοποιείται στο πλαίσιο του μαθήματος της ξένης γλώσσας και κατά το υπόλοιπο ως παράλληλο κείμενο ή επί πλέον βιβλιογραφία στο πλαίσιο της διδασκαλίας του γνωστικού αντικειμένου.

Στα γνωστικά αντικείμενα που έχουν διδαχτεί με τη μέθοδο CLIL στο σχολείο μας περιλαμβάνονται η Βιολογία, η Οικιακή Οικονομία, η Λογοτεχνία, η Ιστορία, η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, τα Μαθηματικά, η Γεωγραφία κ.α.

Παρατίθενται σχέδια μαθήματος, ενδεικτικό υλικό και εργασίες μαθητών.

CLIL στα Μαθηματικά

CLIL στην Οικιακή Οικονομία 

CLIL στην Βιολογία

CLIL στην Κοιονωνική και Πολιτική Αγωγή

CLIL στη Λογοτεχνία

 

Μια διαφορετική εκπομπή μαγειρικής

mageirΜε αφορμή το κεφάλαιο 7 του σχολικού βιβλίου «DeutscheinHit ! 1» αποφασίσαμε με τους μαθητές του τμήματος Β1 του σχολείου μας να «γυρίσουμε» μια εκπομπή μαγειρικής. Το πιάτο που σας παρουσιάζουμε είναι μια κλασσική γερμανική συνταγή για πατατοσαλάτα.<

‘Ετσι, με ένα ιδιαίτερα ευχάριστο  και διασκεδαστικό τρόπο μπορούμε να προσεγγίσουμε τόσο το λεξιλόγιο όσο και τη γραμματική πολλών κεφαλαίων από τα διδακτικά μας εγχειρίδια, χρησιμοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις δυνατότητες που μας δίνει η τεχνολογία αλλά,  κυρίως , την καλή μας διάθεση και τη φαντασία μας.

Πάμε γύρισμα, λοιπόν !

Επιμέλεια: Δρ. Λία Παπαδημητρίου

Ο Ντίκενς και η εποχή του: διαθεματική εργασία στην Α’ γυμνασίου

Untitled-1Ένα καινούριο project ξεκίνησε στο σχολείο τον Απρίλιο του 2013, με τη συμμετοχή δύο τμημάτων της Α Γυμνασίου, του Α2 και οτυ Α3. Πρόκειται για την παράλληλη μελέτη του έργου του Καρόλου Ντίκενσ και της εποχής στην οποία αυτό αναφέρεται, στο μάθημα των Νέων Ελληνικών και των Αγγλικών. Οι μαθητές επέλεξαν ποια έργα του Ντίκενς θα διαβάσουν και στις δύο γλώσσες, ενώ παρακολούθησαν και την ταινία Όλιβερ Τουίστ. Κατασκευάσαμε ένα webquest το οποίο περιέχει ιστοσελίδες και πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του συγγραφέα, τη βικτωριανή εποχή και την παιδική εργασία την εποχή της βιομηχανικής επανάστασης. Οι μαθητές, αφού αντλήσουν πληροφορίες από το υλικό του webquest, και ολοκληρώσουν τα κουίζ, θα παρουσιάσουν εργασίες σχετικές με το θέμα, τις οποίες και θα παρουσιάσουμε εδώ.